Miss Li gör tre exklusiva spelningar i vår

Miss Li gör tre exklusiva spelningar i vår

Miss Li, Sveriges mest färgstarka och älskade artist, är tillbaka!
I augusti kom dunderhiten ”Bonfire” och i mars nästa år släpper Miss Li sitt åttonde studioalbum. Kort därefter får Göteborg, Stockholm och Borlänge lyxen att uppleva en varsin spelning då Miss Li och bandet beger sig ut på en exklusiv miniturné. Premiären sker på Pustervik i Göteborg den 6 april. Biljetterna släpps den 7 november.

- Det har gått flera år sedan min senaste turné. Ni kan ju bara fatta hur mycket energi jag har lagrat i min kropp under denna tiden. Detta break har varit så nyttigt för mig och den musik jag gjort är större än nåt av det jag tidigare gjort! Jag tar med mig samma band som tidigare och vi kommer ta musiken till en ny nivå. Jag kan knappt bärga mig!, hälsar Miss Li.

För ett par veckor sedan kunde man se Miss Li i Skavlan där hon framförde en av Sveriges mest spelade låtar på radion just nu – ”Bonfire”. Framträdandet kan räknas till ett litet smakprov av vad som väntar i april nästa år. Den 27 november medverkar Miss Li i TV igen, då i Hellenius Hörna där hon framför en exklusiv remix av samma låt, signerad DJ-duon Total Ape.

Miss Li har som vanligt många järn i elden. Just nu håller hon på färdigställa ett antal produktioner för den internationella marknaden såväl som till andra svenska artister, samtidigt som hon och producenten Sonny Boy Gustafsson håller på att slutföra det kommande albumet, det åttonde i ordningen. Planerad release är den 24 mars 2017.

I början av april nästa år beger sig Miss Li ut på en miniturné där hon besöker tre städer.
6 april Göteborg, Pustervik
7 april Stockholm, Kägelbanan