Mia Skäringer släpper extra biljetter i Stockholm - biljettsläpp imorgon kl. 10.00

190 000 biljetter sålda hittills och imorgon kl. 10.00 släpps fler biljetter till ”Avig Maria – No more fucks to give” i Stockholm den 6 mars. Nu är det även klart att Elias, artisten med en röst som flyttar berg och skog och allt annat som kommer i dess väg, följer med på turnén i vår.

Den 6 mars är det nypremiär för "Avig Maria - No more fucks to give" på Ericsson Globe i Stockholm, därefter fortsätter turnén vidare runt om i landet och in i november. Med på turnén följer artisten Elias.

Musiken har alltid funnits i Elias liv och redan som 13-åring började han sjunga i Tensta Gospel Choir som yngsta medlem i kören. Han slog igenom med låten "Revolution" för snart fyra år sedan, hyllningskörerna överröstade varandra och nominerades till två svenska Grammis, däribland ”Årets Nykomling”. Debutsingeln ”Revolution” marknadsförde den amerikanska storfilmen ”Birth Of A Nation” och Cullbergbalettens koreograf Jefta van Dinther inspirerades och baserade hela sin föreställning Protagonist på singeln. En föreställning där Elias också medverkade som berättarröst.

Någonstans mitt i allt detta förlorade Elias kontakten till sin musik. Från att ha skapat musik för sig själv förväntades han att skapa för andra. Desto fler som hade åsikter om musiken, desto mer distanserad kände Elias sig från sitt skapande. Elias egna artistiska vision kom i konflikt med vad som förväntades av honom. Elias bestämde sig för att återgå till att skapa musik, för sig själv. Sedan dess har kampen handlat om att få göra musik på sitt sätt. Att inte sättas i fack han inte tillhör. Att skapa ett album han är stolt över och kan stå rakryggad bakom. Resultatet - debutalbumet "Entwined" som släpptes förra sommaren.

Elias kommer inom kort med ny musik och i vår åker han med Mia Skäringer på turnén "Avig Maria - No more fucks to give".

- Jag är väldigt stolt att få vara en del i Mias föreställning! Den låt jag kommer sjunga representerar min känsla inför roller och strukturer som samhället haft som ett täcke över sig. Under för lång tid, hälsar Elias.

Elias nummer koreograferas av Fredrik "Benke" Rydman.

Förra veckan belönades Mia Skäringer med LiveApan för "Årets insats" vid arrangörsträffen Sweden Live med motiveringen:
"Hon visste exakt vad hon gjorde samma sekund hon aktivt valde att dela med sig av egna erfarenheter i samband med att #metoo startade i Sverige. En förebild och budbärare för miljontals människor, framförallt kvinnor, som fått nog av patriarkatet och som numera kräver den plats i samhället som borde varit självklar redan från mänsklighetens uppståndelse. Positionen som en av landets främsta opinionsbildare har stärkts ytterligare genom höstens TV-serie ”Kroppshets” och den egna föreställningen ”Avig Maria - No More Fucks To Give”. Båda är en hyllning till kvinnan och sätter ord på de snedvridna normer som finns i vårt samhälle.
Svensk Lives pris för Årets Insats går till Mia Skäringer."

Och ikväll håller vi tummarna för att Mia tar hem båda nomineringarna på QX-galan i kategorierna "Årets HBTQ-vän" och "Årets Scen".

Skrivet om föreställningen

Behovet av Mia Skäringer är stort. Kärleken till Mia Skäringer öronbedövande. Hon svarar med en storslagen föreställning gjord för arenor. Rockband, dansare, imponerande ljusshow. Känslostark, ilsken och rolig.
++++ Aftonbladet

Högsta betyg till Skäringer! ...den stora styrkan i föreställningen är just att hon ger kvinnorna en röst. Ja, kvinnorna i plural – för Skäringer är mångsidig och kan ta sig an flera perspektiv med samma älskvärdhet. ...ordet ”fantastiskt” är det som hörs mest efteråt.
5/5 Corren

Vilken vrede! Vilken humor! Vilken ordkärlek! När Mia Skäringer jämför män och kvinnors villkor i totalshowen ”Avig Maria” är succén monumental.
DN

Stående ovationer tyder på att vi inte bara är redo, utan att vi längtar efter denna råa och ocensurerade feminism, som ruskar om gamla föreställningar.
5/5 Nya Wermlands-Tidningen

Skäringer bjöd på äkthet. Helt klart efterlängtat av publiken som aldrig tycktes vilja sluta klappa händerna och busvissla - både innan, under och efteråt.
Nerikes Allehanda

Manus: Mia Skäringer
Regi: Helena Bergström

Turnéplan 2019