Mia Skäringer slår rekord och adderar ytterligare föreställningar i Ericsson Globe och Scandinavium i höst!

Över 210.000 sålda biljetter, 5 x utsålda Ericsson Globe (hej Madonna, nu har vi ytterligare en kvinna på rekordlistan), och nu adderas ytterligare två datum till höstens turné med ”Avig Maria – No more fucks to give”. Imorgon kl. 10.00 släpps biljetter till nya föreställningar i Stockholm och Göteborg.

Igår avslutade Mia Skäringer sin vårturné i Ericsson Globe i Stockholm. Det var femte kvällen hon sålde ut ”Globen” och vi kan nu meddela att det blir en sjätte gång. Den 14 november är Mia tillbaka i Stockholm igen. Dessutom blir det en tredje kväll i Scandinavium i höst, närmare bestämt den 11 november.

I och med fem utsålda Ericsson Globe innehar Mia Skäringer ett nytt publikrekord. Grattis Queen Skäringer!

Saxat från Mia Skäringers instagram om gårdagens rekord:
- Jag har ägnat mitt liv åt teater sedan jag var fem år. Rest Sverige runt med teatersällskap. Spelat ren, röven på häst, liten arg tant, häxa, fjäril, sten. Turnerat som assistent åt en trollkarl, fått dispans från skolan att medverka i vuxenrevyer. Jag har jobbat med radio i många år, improviserat fram karaktärer i små trånga utrymmen på Sveriges radio. Karaktärer som sedan blivit tv, till serier jag också skrivit. Jag har jobbat med ståuppkomik i flera år. Suttit i norra brunns kök och väntat på att få värma upp innan de självgoda gubbarna. Blivit klappad på huvudet. Rest till fyllehålor jag inte trodde jag skulle komma levande ifrån. Skämtat och lämnat ut mig själv. Ibland till människor som lika gärna hade kunnat sätta scatman på repeat. Som spytt över tallriken redan innan jag soundcheckat. Som fisit i microfonen. Jag har skrivit böcker som jag sedan omvandlat till föreställningar. 3 stycken nu. Jag har övat mig på den här stunden i hela mitt liv. Jobbat arslet av mig. Jag har inte bara skapat mitt eget matreal utan även mitt eget utrymme. Min egen scen. Nej, jag har kanske inte skrutit så jävla mycket. Och definitivt inte fjäskat för branchen. Inte haft några fancy kändis premiärer. Jag släppte klungan. Avstod från att simma medströms i ankdammen, för att jag helt enkelt är jävligt ointresserad. För att jag inte mår bra där. Det var ingen medveten strategi. Handlade mest om överlevnad. Och rädslan för att tappa bort sig själv. Social fobi och bipolaritet. Ett behov att att få vara ifred. Och med min familj. I efterhand är det kanske det jag är mest stolt över i hela min karriär. Att jag vågade göra det som passade mig utifrån den människa jag är och det jag trodde på. Och att det just är den kompromisslösheten som tagit mig ut på den här spetsen. Så faktiskt; In your Face grabbar. Det är jag, Metallica, Eminem och Kent. Alla ni som är så intresserade av försäljningssiffror. Som räknat om och förbi. Förenklat och förklarat min framgång. Reducerat mig till en ”kvinnlig komiker” som hade tur i tiden. Vi har ett nytt resultat. Jag klarade mig fint utan ryggdunk. Utan att någonsin tänka på att jag är kvinna.

Biljetterna till nya föreställningar i Ericsson Globe och Scandinavium släpps tisdagen den 19 mars kl. 10.00.

Manus: Mia Skäringer
Regi: Helena Bergström

Turnéplan hösten 2019 - Avig Maria ”No more fucks to give”
25 oktober – Luleå, Coop Norrbotten Arena
26 oktober – Örnsköldsvik, Fjällräven Center
27 oktober – Östersund, Östersunds Arena (fåtal)
31 oktober – Kristianstad, Kristianstad Arena
1 november – Lidköping, Sparbanken Lidköping Arena
2 november – Sandviken, Göranssons Arena
3 november – Leksand, Tegera Arena
7 november – Malmö, Malmö Arena
8 november – Jönköping, Kinnarps Arena
9 november – Göteborg, Scandinavium (slutsålt)
10 november – Göteborg, Scandinavium
11 november – Göteborg, Scandinavium (NY)
14 november – Stockholm, Ericsson Globe (NY)
16 november – Karlstad, Löfbergs Arena
17 november – Linköping, SAAB Arena

Hemsida miaskaringer.se
Instagram @miaskaringerlazar
Facebook https://www.facebook.com/miaskaringer

Biljettinformation
Biljetter säljs via www.miaskaringer.se

www.mynewsdesk.com/se/blixtenco/latest_media

För intervjuförfrågningar och pressackrediteringar vänligen kontakta
Sandra Nordin, Blixten & Co, sandra@blixten.se, 0706-973959

Blixten & Co är ett av Sveriges ledande bolag inom live-/underhållningsindustrin

Vi representerar ett åttiotal av Sveriges mest framstående artister och arbetar med underhållning inom områden som musik, humor, dans, teater, föreläsningar och konferenciersjobb. Vi producerar konserter, shower, musikaler och teaterföreställningar för både fasta scener och på turné i hela Skandinavien samt levererar exklusiva lösningar till våra exklusiva partners. Vår framgång ligger i vår ambition att arbeta långsiktigt tillsammans med våra artister och arrangörer, men även med publiken och företag.