Mariette på sommarturné – start 9 juni

Mariette sågs senast i årets Melodifestival där hon deltog med den numera guldskivebelönade låten "A Million Years". Den 9 juni släpps uppföljaren ”Louder” och samma kväll inleder hon en omfattande turné runt om i Sverige.

Mariettes musikkarriär inleddes tidigt. Redan när hon gick i sjuan bildade hon en sång- och gitarrduo med en tjejkompis. År 2009 blev hon känd för den stora massan då hon knep en fjärdeplats i tv-programmet Idol. Därefter har Mariette släppt flera singlar och album och dessutom turnerat med Magnus Uggla och Ace Wilder.

Debuten i Melodifestivalen kom redan 2015 med låten ”Don’t Stop Believing” (skriven av Linda ”Miss Li” Karlsson och Sonny Gustafsson), då kom hon trea i finalen. Samma år skrev och framförde hon den officiella Pridelåten ”My Revolution”. Och i år blev det alltså ett kärt återseende för Mariette i Melodifestivalen med ”A Million Years” (skriven av Thomas G:son, Johanna Jansson, Peter Boström, Jenny Hansson och artisten själv).

Just nu arbetar Mariette i studion med att färdigställa nya låtar och den 9 juni släpps den nya singeln ”Louder”, samma kväll står hon redo att möta den svenska livepubliken då hon inleder sin sommarturné.

Turnéplan
9 juni – Kinna, Mingla i Mark
11 juni – Göteborg, West Pride
16 juni – Kramfors, Kramfors Stadsfest
17 juni – Linköping, Putte i Parken
28 juni – Karlskoga, På Flotten
30 juni – Karlstad, Putte i Parken
2 juli – Halmstad, Tall Ship Races
14 juli – Leksand, Putte i Parken
15 juli – Svedala, Sommarrock
17 juli – Borgholm, Kackelstugan
21 juli – Trollhättan, Fallens dagar
29 juli – Landskrona, Landskronakarnevalen
5 augusti, Karlskrona, Live Green
9 augusti – Lysekil, Havsbadsparken
26 augusti – Laholm, Laholmsfesten
2 september – Falun, Granny Goes Street
Fler datum tillkommer

Instagram @marietteofficial

Biljettinformation
Biljetter finns att köpa via blixten.se/mariette och lokala återförsäljare.

MyNewsdesk.com/se/blixtenco/mariette

Sandra Nordin sandra@blixten.se 0706-97 39 59