Mariette aktuell med sommarturné och ny ep!

Efter succén i Melodifestivalen med ”Don't Stop Believing” är Mariette i studion och spelar in en ep som släpps senare i vår. Samtidigt repar hon med sitt nya band inför sommarens turné. Första spelningen blir på Växjö Pride den 9 maj. Några veckor senare har Mariette fått det hedersamma uppdraget att läsa upp Sveriges röster i Eurovision Song Contest.

Just nu håller Mariette på att spela in de sista låtarna till sin nya ep som ska släppas innan sommaren. Hon har skrivit tillsammans med låtskrivare som Ace Wilder, Sarah Dawn Finer, Miss Li, Sonny Gustafsson, Joy, Linnea Deb och Anton Hård Af Segerstad, men vilka låtar som kommer med till slut är inte helt klart. Totalt sex låtar ska det bli, och självklart ingår Melodifestival-hitten ”Don’t stop believing” vars nya musik¬video precis blivit klar.

Med premiär den 9 maj väntar i vår och sommar också ett 15-tal spelningar med ett helt nytt band och nu är de första datumen klara.

Turnédatum:
9 maj – Växjö, Linnéparken
16 maj – Stockholm, Debaser Medis
11 juni – Göteborg, Bältespännarparken
13 juni – Luleå, Stadsparken
27 juni – Varberg, Societetsparken
16 juli – Umeå Live, Rådhustorget
17 juli – Kristianstad, Tivoliparken
30 juli – Kalmar, Larmtorget
15 aug – Sävsjö Celebration
29 aug – Örebro, Stadsparken
Fler datum tillkommer.