Mästerliga imitatören Aries Spears till Sverige

Mästerliga imitatören Aries Spears till Sverige

Standupstjärnan Aries Spears från USA varvar sin snabba och brutalt ärliga humor med pricksäkra imitationer av allt från Arnold Schwarzenegger och Yoda till Snoop Dogg och Jay Z. I fjol gjorde han en bejublad medverkan i Morgonpasset i P3 som fick programledarna att gråta av skratt och i maj återvänder Aries Spears till Sverige. Föreställningarna ges i Göteborg, Malmö och Stockholm och biljetterna släpps imorgon, fredag 31 januari.

Aries Spears är något av ett komiskt underbarn. Han debuterade som standup-komiker redan som 14-åring i slutet av 80-talet, influerad av sin stora idol Eddie Murphy. Som tonåring uppträdde han i tv för första gången och när han var 17 år fick han en roll i storfilmen "Malcolm X”.   Sedan dess har han bland annat varit den stora stjärnan i komedishowen “Mad TV” i åtta år och uppträder ofta i humorprogram på tv och stora talkshows som Conan O’Brien. Hans senaste standup-show “Hollywood, Look I'm Smiling” spelades inför ett fullsatt Best Buy Arena och sändes även på tv-kanalen Showtime. I sina standup-shower brukar Aries Spears blanda in sina berömda imitationer av skådespelare som Al Pacino och Denzel Washington, sportkändisar som Mike Tyson och Shaquille O’Neill och rapstjärnor som Snoop Dogg och Jay Z.   Aries Spears har också medverkat i ett tiotal filmer som ”Home of Angels” och ”Jerry Maguire”.   I maj kommer Aries Spears till Sverige igen för shower i Göteborg, Malmö och Stockholm.

Turnéplan Aries Spears 2014

28 maj – Göteborg, Lorensbergsteatern

30 maj  – Malmö,Slagthuset

31 maj – Stockholm, China Teatern

Biljetter säljs via http://www.blixten.se/ariesspears

Se Aries Spears i Morgonpasset i P3: http://www.svtplay.se/klipp/1171217/amerikanske-komikern-aries-spears-i-morgonpasset

Videor

Rap-imitationer:  http://www.youtube.com/watch?v=XF9IVGaeMGA

Standup och fler imitationer:  http://www.youtube.com/watch?v=5qnies3FHCw

Följ Aries Spears På Twitter: @ariesspears På Facebook: http://www.facebook.com/ariesspears Pressbilder http://www.blixten.se/ariesspears

Kontakt:

Press Ellinor Wannmyr /ILES PR 0739 08 12 83 ellinor@iles.se

Viktor Joandi /Blixten & Co 08 - 440 92 28 Viktor.Joandi@blixten.se

Blixten & Co är ett av Sveriges största bolag inom liveunderhållning. Företaget startades 2006 och trots vår unga ålder har vi redan hunnit genomföra några av Sveriges största publikframgångar på en scen. Vi representerar ett sjuttiotal av Sveriges mest framstående artister och arbetar med underhållning inom så vitt skilda områden som musik, humor, dans, teater, föreläsningar och konferenciersjobb. Vi producerar konserter, shower, musikaler och teaterföreställningar för både fasta scener och på turné i hela Skandinavien.