Lisa Nilssons sommar 2019!

Lisa Nilssons sommar 2019!

I sommar gör Lisa Nilsson ett antal exklusiva spelningar. Det blir tre spelningar med det hyllade ”Himlen runt hörnet-bandet” i Stockholm respektive Göteborg. Sex stycken tillsammans med enbart gitarristen Mattias Torell i Kristianopel och Uppsala samt på Öland, Gotland och Mörkö. Dessutom blir det två kvällar i Dalhalla där Lisa gästar Malena Ernman.

Efter en utsåld och tokhyllad turné under hösten 2018, med ”Himlen runt hörnet 25 år” och 30.000 besökare, var det dags för Lisa Nilsson att sätta upp den egna föreställningen ”Kvinnan som är jag”. Efter premiären i mitten av februari i år var succén ett faktum och i höst fortsätter Lisa att spela ”Kvinnan som är jag” på Rival i Stockholm.

Men först väntar en sommar där Lisa Nilsson gör ett antal väl utvalda nedslag runt om i Sverige, i olika livekonstellationer. OBS! Detta är alltså inte föreställningen ”Kvinnan som är jag”.

Göteborg och Stockholm kommer att få återuppleva konserten ”Himlen runt hörnet 25 år” som unisont hyllades då den var på turné. ”Det här är en funkig soulfest av bästa slag, av en sångerska som nog aldrig låtit bättre” skrev GP och delade ut betyget 4 (av 5). Aftonbladet tyckte kvällen var värd 4 plus med orden ”En vibrerande stark soulfest”.

När Lisa Nilsson spelar tillsammans med Mattias Torell bjuder de på en intim spelning och låtar från Lisas hela, breda repetoar.

Vad som väntar på Dalhalla förblir en hemlighet…

Turnéplan
6-7 juli – Rättvik, Dalhalla (Gäst till Malena Ernman)
24 juli – Kristianopel, Kristianopels Kyrka
25 juli – Öland, Halltorps Trädgård
28-29 juli – Gotlands Tofta, Stelors Lada
18 aug – Uppsala, Rasbo Kyrka
26-27 aug – Göteborg, Trädgår’ns Sommarscen
28 aug – Stockholm, Mosebacketerrassen
31 aug – Mörkö, Idala Trädgårdsscen

lisanilsson.se
Lisa Nilsson Facebook
Instagram @denlisanilsson
Twitter @kwidewitt

Biljetter
Biljetter säljs via: blixten.se/lisa-nilsson

Vänligen kontakta Sandra Nordin, sandra@blixten.se 070-697 39 59

Blixten & Co är ett av Sveriges ledande bolag inom live-/underhållningsindustrin

Vi representerar ett åttiotal av Sveriges mest framstående artister och arbetar med underhållning inom områden som musik, humor, dans, teater, föreläsningar och konferenciersjobb. Vi producerar konserter, shower, musikaler och teaterföreställningar för både fasta scener och på turné i hela Skandinavien samt levererar exklusiva lösningar till våra exklusiva partners. Vår framgång ligger i vår ambition att arbeta långsiktigt tillsammans med våra artister och arrangörer, men även med publiken och företag.