Kritikerhyllade Pale Honey gör tre exklusiva spelningar i vår

Kritikerhyllade Pale Honey gör tre exklusiva spelningar i vår

Pale Honey, högaktuella med P3-listade singeln ”Real Thing” gör tre exklusiva spelningar i Lund, Stockholm och Göteborg nästa år mellan den 16-18 mars. Biljetterna släpps idag.

- Även fast det är helt underbart att åka runt i Europa och spela på festivaler och utsålda klubbar så är det ändå en svårslagen känsla att få spela på hemmaplan. Nervositeten spritter i kroppen och vi är så jäkla taggade på Sverige i mars!, hälsar Pale Honey.

Pale Honey är den minimalistiska rockduon från Göteborg som består av Tuva Lodmark och Nelly Daltrey. För mindre än ett år sedan kom det kritikerrosade och P3-Guld nominerade debutalbumet ”Pale Honey”. Albumsläppet följdes upp av spelningar både i Sverige och utanför gränserna, bl.a. en utsåld Londonspelning på The Islington.

Nyligen släpptes den helt nya, P3-listade singeln ”Real Thing”, vilken belönats med en sjukt snygg och spöklik video som Johan Stolpe regisserat.

I februari nästa år kommer ytterligare en singel och kort därefter gör Pale Honey tre exklusiva spelningar på hemmaplan. Bandets andra album släpps senare under 2017.

Speldatum
16 mars   Lund, Mejeriet
17 mars   Stockholm, Debaser Strand
18 mars   Göteborg, Pustervik