Kristina Keyyo Petrushina på turné i vår med nyskrivna föreställningen "Ryssen kommer”!

Sveriges största Youtubestjärna Kristina Keyyo Petrushina åker på turné med ”Ryssen kommer”. En helt ny scenföreställning av och med Keyyo - fylld av humor, värme och show samt ärliga och personliga berättelser från uppväxten. Den 12 maj är det premiär i Eskilstuna, därefter besöker hon ytterligare sex städer, däribland Göteborg, Stockholm och Falun. Biljetterna släpps idag!

- Jag har längtat efter att få dela med mig av denna historia. Min historia. Allt från hur vi med transsibiriska järnvägen flyttade från mitt hemland Ryssland till Sverige, om utanförskap, skammen för min härkomst och släkt, opassande namn på kaniner, misslyckade försök att slå igenom som popstjärna och att vara den enda som inte får komma in i kojan, hälsar Keyyo.

Kristina Keyyo Petrushina är endast 20 år och har en av Sveriges största Youtube-kanaler. Hon är en stor humorist och imitatör med rötter i Ryssland och trots sin ringa ålder har hon varit aktiv video-bloggare i närmare tio år.

Keyyo har belönats med flera utmärkelser i Guldtuben, närmare bestämt fyra stycken totalt varav en för ”Årets humorkanal”, vilket gjorde henne till Sveriges roligaste Youtuber samt den första kvinnliga nominerade och mottagare av priset. Hon har även agerat programledare både i radio och TV, däribland Morgonpasset i P3, Barncancergalan – det svenska humorpriset och nu under hösten delar hon programledarskapet för TV4:s storsatsning ”Talang”, med Pär Lernström.

I vår vidgar Keyyo sina vyer då hon sammanfattar sitt unga liv fram till nu, genom att bjuda in till föreställningen ”Ryssen kommer”. Då kommer vi även få veta hur artistnamnet Keyyo kom till när hon var åtta år gammal men också varför hennes dagisfröknar gav henne smeknamnet ”zvezda blin” (jävla stjärna) och mycket, mycket mer…

Manus: Kristina Keyyo Petrushina
Regi: Anna Vnuk