Foto: Viktor Flumé

Klart: Titiyo åker ut på turné våren 2019!

Titiyo är äntligen klar för turné igen! År 2016 tog hon sitt Grammisnominerade och brett hyllade album ”13 Gården” ut på vägarna och gjorde sin första Sverigeturné på sju år. För en dryg månad sedan släpptes den nya singeln ”Som ingenting” – och nu står det klart att Titiyo ger sig ut på vägarna under våren 2019. Biljetterna släpps den 22 oktober!

Titiyo genomförde endast ett exklusivt och utsålt gig under sommaren 2018. På Stockholms vackraste utomhusscen—Mosebacketerrassen—bjöd hon på både gammalt, nytt och osläppt material, och drygt två veckor senare släppte hon den sprillans nya singeln ”Som ingenting”. Till våren är det dags igen – och ur de svenska låtarna arbetas det nu fram ett varmt och personligt turnékoncept.

- Jag försöker tänka utanför någon slags box, och utanför hela konsert-ramverket. Jag känner att jag kan kommunicera med min publik på ett nytt sätt med de här svenska texterna. Det har liksom lett upp till det här, utmaningen i att för första gången göra någonting åt ett personligt håll, hälsar Titiyo.

Som en av pionjärerna bakom modern soulpop i Sverige är det i år nästan 30 år sedan Titiyo solodebuterade på superhippa labeln Telegram. Hon har samarbetat med artister som Jocke Berg, Peter Svensson, Kleerup och Goran Kajfeš, och har hunnit släppa hela sex fullängdare under eget namn.

Titiyos första svenskspråkiga album, ”13 Gården”, släpptes 2016 och tog henne ut på vägarna igen efter 7 års uppehåll. Både plattan och turnén hyllades som briljant hos så väl press som publik, och nu är det alltså dags igen. Turnépremiären går av stapeln den 28 mars i Vara konserthus.

Turnéplan:
28 mars - Vara konserthus
29 mars – Göteborg, Stora Teatern
30 mars – Sala, Sätra Brunn
5 april – Uppsala, Katalin
6 april – Norrköping, Arbis
10 april – Stockholm, Göta Lejon
12 april – Malmö, Slagthuset
13 april – Ystad teater
Fler datum tillkommer

Nu på söndag 21 oktober syns Titiyo i Nyhetsmorgon på TV4, och på måndag medverkar hon i Breaking News på kanal 5.

Biljettinformation
Biljetterna släpps på måndag den 22 oktober klockan 10:00 via blixten.se/titiyo samt lokala återförsäljare.

Facebook https://www.facebook.com/TitiyoOfficial/
Instagram https://www.instagram.com/therealtitiyo/

För press- & intervjuförfrågningar vänligen kontakta:
Victor Fagerquist, victor@blixten.se 070-840 89 18