Jerry Williams show "Man måste få lira" till Stockholm 2016

Jerry Williams show "Man måste få lira" till Stockholm 2016

2016 kommer "Jerry Williams – Man måste få lira" till Stockholm. Efter en hyllad höstsäsong på Kajskjul 8 i Göteborg är det dags för huvudstaden att få uppleva den albumaktuella rockstjärnans senaste show. "Jerry Williams drivs av en inre rockvulkan" skrev Göteborgs-Posten efter premiären i Göteborg och Aftonbladet menade att han lirar "rock’n’roll som hans liv hängde på det". Den 28 januari har "Man måste få lira" nypremiär på Scalateatern i Stockholm. Showen spelas torsdagar till lördagar under våren och biljetterna släpps måndagen den 19 oktober.

Två år efter supersuccén med "The Farewell Show”, som sågs av 250 000 personer, kunde inte Sveriges rock-kung hålla sig längre. "Familjen, hunden, kompisarna, gymmet och ishockeyn är okey. Men… fan... man måste få lira!" sa Jerry Williams då. Tillsammans med sitt 8-mannaband satte han upp showen "Jerry Williams – Man måste få lira” – en avskalad, personlig föreställning laddad med favoritlåtar. "Man måste få lira" hade premiär den 18 september på Kajskjul 8 i Göteborg och har blivit en stor framgång som hyllats i pressen.

Snart är det Stockholms tur att få uppleva den evigt unga rocklegendens show. Den 28 januari har "Jerry Williams – Man måste få lira” premiär på Scalateatern i Stockholm och showen spelas därefter torsdagar till lördagar under våren.

I höst är Jerry Williams också aktuell med sitt nya album "Ghost Rider", som togs emot med hyllningar i media. Aftonbladet skriver att "det var längesen 73-åringen lät så här avslappnat vital", Expressen att "räven rockar rejält", Göteborgs-Posten skriver "en gång champ alltid champ" och Nöjesguiden att "för Jerry Williams är det här kronan på verket, och för oss är det årets mest sprakande överraskning".

Pressröster om "Jerry Williams – Man måste få lira" i Göteborg:
"Spelglädjen. Energin. Publikkontakten. (...) Jerka lirar rock'n'roll som hans liv hängde på den"
/Aftonbladet

"Jerry Williams drivs av en inre rockvulkan (...) Det är fullt ställ från första takten"
/Göteborgs-Posten

Biljetter
Biljetter till föreställningarna på Scalateatern i Stockholm släpps måndag den 19 oktober klockan 9.00 och säljs via Blixten.se

Pressbilder finns här

Vera Tjärnå
Blixten & Co
vera@blixten.se

"Jerry Williams – Man måste få lira" presenteras av Blixten & Co och Ringside Event.