Högaktuella Shima Niavarani släpper singeln Like A Stranger idag

Högaktuella Shima Niavarani släpper singeln Like A Stranger idag

Att Shima Niavarani är en mångsysslare av hög rang är inte direkt någon hemlighet. Förutom att Shima är en briljant skådespelerska så är hon även en enastående låtskrivare och sångerska. Något hon visar upp i nya låten Like A Stranger som släpps idag. Imorgon framför hon låten i TV-programmet Moraeus med mera som sänds på SVT 1 kl 20:00.

”For a very long time I’ve been taking these punches, I’m more than fed up I’m tired, the beat on the wall, the sound it makes, when my body gets slammed at and hammered, I forgive you with the idea that life goes on, eventually I can trust no one”

Like a stranger är ett anthem för den svagare. En som blivit nerslagen och reser sig upp. En underdog som blir sin egen vita riddare.

- Jag förstod snabbt att det var en James Bond-låt, jag ville få fram dramatik, melankoli och något bombastiskt – så jag tog min polare Pedram som är orientalisk violinist och skrev ett interlude till honom och därefter fyllde jag på med vänner ur Sthlm Strings som fick fylla på i refrängerna. Den här låten tog skitlång tid att spela in, det är mycket detaljer i ljudbilden – om man lyssnar noga så finns det ett ställe i bryggan som är ett knatterljud som jag spelat in när jag spelar med suddgummiänden av en blyertspenna mot en snusdosa. Jag letade länge efter ett ljud, och försökte förklara för Nille genom att knacka på snusdosan med pennan, tills jag fattade att det var snuset och pennan som var dom rätta instrumenten. Det är en ganska rolig kontrast mot det övriga noga arrangemanget och svulstiga pukorna, berättar Shima.

Text och musik: Shima Niavarani
Produktion: Shima Niavarani och Nille Perned

Like A Stranger släpps på den egna labeln Heroshima Records/distribution Record Union, och under hösten 2017 kommer ett helt album.

Idag säger vi på Blixten & Co grattis till singelreleasen och välkomnar Shima Niavarani till familjen då vi har fått den stora äran att företräda hennes livebokningar.

Shima Niavarani Facebook
Instagram: @shimashimmy
Twitter: @shimaniavarani

För mer information vänligen kontakta Sandra Nordin, sandra@blixten.se, 0706-973959

Pressbild finns här

Shima på Blixten & Co

Om Shima Niavarani
Skådespelaren, sångerskan/låtskrivaren och dramatikern Shima har senaste åren synts på tv och film i produktioner som ”Boy Machine”, ”30 grader i februari”, ”Tusen år till Julafton”, ”Allt faller” och ”She's wild again tonight” för vilken hon Guldbaggenominerades som Bästa Kvinnliga Skådespelerska.

Shima slog igenom 19 år gammal och beskrevs då som en modern renässansmänniska när hon gjorde den egna prisbelönta produktionen ”Autodidakt i en enmansakt” på Riksteatern. I den stod Niavarani själv för medverkan, scenografi, musik, kostym, ljussättning och regi. Sedan dess har hon gjort över fyrtio scenuppsättningar bland annat på Kulturhuset Stadsteatern och Dramaten. Shima har även satt upp den egna solomusikalen "Shima Niavarani är en Übermensch" som sändes i SVT, för vilken hon också blivit den yngsta i att få Stockholms Stads Hederspris. Hon har varit värd för Sommar i P1, medverkat i ”Parlamentet” och gjort framförande i ”Allsång på Skansen”.

Shima har även haft en egen talkshow på SVT för filmnördar, där hon intervjuade filmregissörer. För Blixten & Co ledde hon ”Stand up for Stockholm och Göteborg”, i Globen och Scandinavium tillsammans med bl a den världskända komikern Eddie Izzard.

I höst har Shima hyllats för sin roll som Olive i ”Bullets over Broadway” på Göta Lejon, till vintern får vi se henne i biolångfilmen ”101-åringen som smet från notan och försvann” med Robert Gustafsson, samt i SVT:s Julkalender även i år. Och nu är alltså Shima högaktuell med nya singeln ”Like A Stranger”.