Högaktuella Alina Devecerski support åt Veronica Maggio

Högaktuella Alina Devecerski support åt Veronica Maggio

Nu är det klart att Alina Devecerski är support på Veronica Maggios efterlängtade Sverigeturné som har premiär den 24 oktober. Det är Alinas första turné med sitt nya minialbum "Gnista + Gas” och den kraftfulla singeln med samma namn. Gaffa tycker att de nya låtarna bjuder på "storslagen dramatik”, Nöjesguiden skriver att Alinas sångröst är ”exceptionell”, DN jämför henne med Thåström och Aftonbladet tycker att minialbumet ”Gnista + Gas” bjuder på sprakande popfyrverkeri. Biljetterna till spelningarna med Veronica Maggio och Alina Devecerski finns ute nu.

Utöver de nio spelningarna tillsammans med Maggio är Alina dessutom aktuell med en egen spelning den 31 oktober på Debaser Strand.

Alina Devecerski slog igenom med dunder och brak 2012. Singeln "Flytta på dej” har sålt femfaldigt platinum, nominerats till både P3 Guld och Grammis och har över 38 miljoner spelningar på Spotify. Succén fortsatte med debutalbumet "Maraton” som innehöll tre guld- eller platinasäljande singlar. Det hyllandes dessutom i media och fick 4 av 5 i betyg av bland andra Aftonbladet, Expressen, Göteborgs-Posten och Metro.

Efter genombrottet följde nästan två år av konstant turnerande i Norden för Alina Devecerski. Därefter gick hon in i studion för att skapa ny musik. Nu är hon aktuell med minialbumet ”Gnista + Gas”.

Spotify: Alina Devecerski – Gnista + Gas
Video till förra singeln ”Armé”

Turnédatum för Veronica Maggio och Alina Devecerski
24 okt – Linköping, Konsert & Kongress