Gospelstjärnan Samuel Ljungblahd på turné i vår med nytt album i bagaget!

Gospelstjärnan Samuel Ljungblahd på turné i vår med nytt album i bagaget!

Samuel Ljungblahd, Skandinaviens största gospelartist, spelar just nu in en ny platta som släpps i mars nästa år. I april åker Samuel ut på ”Witness Tour” där han besöker Stockholm, Umeå, Uppsala, Jönköping och Göteborg. Biljetterna släpps imorgon kl. 10.00.

Samuel Ljungblahd har hyllats som Sveriges soul- och gospelkung. För den breda publiken fick han sitt genombrott när han sjöng på prins Carl Philips och prinsessan Sofias bröllop. Ljungblahd har även lyckats att, bokstavligt talat, golva gospellegenden Kirk Franklin när han gästade Franklins konsert i Stockholm för några år sedan.

Just nu befinner sig Samuel i studion för att färdigställa sitt femte soloalbum där han bland annat samarbetat med den välrenommerade vokalproducenten Charlin Neal.

Samuel om nya skivan och turnén:
"Det nya albumet tänker jag kan beskrivas som gospel 2.0. Jag har valt att behålla textinnehållet, de starka och lätta melodierna från gospeln men adderat en dimension influerad av r’n’b, hip hop och soul. För att knyta samman den nya musikaliska riktningen kommer sången på skivan vara navet som håller allting samman. Samarbetet med Charlin, min vokalproducent från USA, medför ett modernt sound till just sången, och jag tror att mötet mellan gospel- och popvärlden kommer bli oerhört lyckat både för mig personligen, men framförallt för min publik. Det ska bli så oerhört roligt att åka ut på vägarna igen i vår och spela de nya låtarna live!”

Turnén inleds på Cirkus i Stockholm den 2 april och därefter besöker Samuel Umeå, Uppsala, Jönköping och Göteborg. Biljetterna släpps fredagen den 21 december kl. 10.00.

Missa inte Samuel Ljungblahd live i TV4 Nyhetsmorgon på självaste julafton!

Turnéplan – ”Witness Tour”
2 april – Cirkus, Stockholm
8 april – Idunteatern, Umeå
9 april – Katalin, Uppsala