When We Were Kings

Fotbollspodden WWWK drar ut på liveturné

Fotbollspodden When We Were Kings (WWWK) fyller 100 avsnitt och firar det med att åka på liveturné i 15 städer runt om i landet. Hösten 2021 kommer sportjournalisten Erik Niva och mediestrategen Håkan Andreasson guida er genom svenska U21-landslagets resa i EM 2015.

Sveriges största fotbollspodcast WWWK tar dig tillbaka i tiden till de allra största händelserna inom fotbollens historia. På ett nervkittlande och träffsäkert sätt berättar sportjournalisten Erik Niva och mediestrategen Håkan Andreasson om ikoniska milstolpar som förändrade fotbollens värld. Nu åker podden ut på turné med temat U21-EM 2015 och beskrivs följande:

Ett brokigt, karismatiskt svenskt U21-landslag besegrade odds, vände matcher, överträffade sig själva och stod till sist där som Europamästare. Ändå var själva bucklan nästan en bisak. Hela Kungsträdgården färgades inte gulblå för att ett ungdomslag vunnit en turnering. Nationen sveptes med eftersom det här var ett lag som lyckades förkroppsliga den optimism och framtidstro vi törstade efter så oerhört mycket.

– Vårt koncept har alltid varit historieberättande förklätt i fotboll – historia, samhällskunskap och geografi. Vi tror att de mest fängslande historierna förmedlas bäst öga-mot-öga, just där och just då. Därför känns det så fantastiskt kul att nu kunna tända upp lägerelden, samla flocken och tillsammans följa bollen genom en av våra stora idrottssagor, säger Erik Niva.

Turnén inleds på Rival i Stockholm den 14 oktober och pågår till den 17 november. Biljetter ute nu på allthingslive.se

Turnéplan

14-okt, 19.00, Stockholm

15-okt, 19.00, Stockholm

16-okt, 19.30, Stockholm

19-okt, 19.00, Flygeln, Norrköping

20-okt, 19.00, Jönköpings Konserthus

21-okt, 19.00, Halmstad teater

22-okt, 19.00, Kalmarsalen

25-okt, 19.00, Åhaga, Borås

26-okt, 19.00, Lorensberg

03-nov, 19.00, Helsingborgs Konserthus

04-nov, 19.00, Linköpings Konsert & Kongress

05-nov, 19.00, Örebro, Conventum

06-nov, 19.00, Växjö konserthus

07-nov, 19.00, UKK

15-nov, 19.00, Idun, Umeå

16-nov, 19.00, Kulturens Hus, Luleå

17-nov, 19.00, Tonhallen, Sundsvall

Blixten & Co representerar ett 90-tal av Sveriges mest framstående artister och producerar konserter, shower, musikaler, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien.

Blixten & Co producerar bland annat Lisa Nilsson-Kvinnan som är jag, ART, Störst av allt, En kväll med Petter, Mia Skäringer-No more fucks to give, Melodifestivalen och turnéer med artister som Veronica Maggio, Miss Li, Lena Philipsson, Tomas Andersson Wij, Sarah Dawn Finer, Weeping Willows, Peg Parnevik, Thomas Stenström, Pale Honey, Newkid, Linn Koch-Emmery, STOR.

Blixten & Co är sedan december 2018 del av nätverket All Things Live, den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. Vårt partnerskap i All Things Live täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som The Rolling Stones, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem.

Vår företagskultur kännetecknas av prestigelöshet och professionalism i alla led. Sedan 2011 driver vi ett aktivt jämställdhets- och mångfaldsarbete och detta är en viktig del av vår värdegrund. Våra värdeord är mod, tydlighet, engagemang och glädje.