Fler biljetter släppta till Den tatuerade änkan på Scalateatern i Stockholm

Fler biljetter släppta till Den tatuerade änkan på Scalateatern i Stockholm

Den tatuerade änkan, Lars Molins älskade och Grammy-belönade tv-film sätts för första gången upp som teater på Scalateatern i Stockholm. Nu är ensemblen i full gång med repetitionerna inför premiären den 7 september och på allmän begäran har fler biljetter släppts till ytterligare tolv föreställningar.

Den tatuerade änkan handlar om Ester - en kvinna i övre medelåldern med vanan att skämma bort såväl sin bufflige man som barn och barnbarn. Mitt i julfirandet dör Esters faster och det blir början till ett nytt liv. Fasterns lägenhet, garderob och pengar ger Ester en möjlighet att födas på nytt och börja sätta sig själv i första rummet.

Den tatuerade änkan är en föreställning om vägen från omöjligheternas rike till möjligheternas. En feelgood-föreställning för alla som tror att de passerat bäst före-datum för att få en andra chans.

Änkan Ester gestaltas av Ann Petrén, de uppvaktande kavaljererna spelas av Björn Kjellman och i övriga roller ser vi Emma Peters, Henrik Johansson och William Spetz. För manusbearbetning och regi står Jonna Nordenskiöld, mask görs av den tvåfaldigt Guldbaggebelönade och Oscarsnominerade Love Larson – och Jenny Ljungberg är kostymdesigner.

Den 7 september är det urpremiär för Den tatuerade änkan på Scalateatern i Stockholm. Föreställningen, som är baserad på SVT:s Emmy-belönade TV-film Den tatuerade änkan, framförs för första gången i en professionell scenversion. Just nu pågår repetitionerna för fullt och idag adderades ytterligare tolv föreställningar till höstens spelplan.

Den tatuerade änkan - extra föreställningar
23 september kl 15:00
1 oktober kl 14:00
14 oktober kl 14:00
15 oktober kl 14:00 och kl 18:00
19 oktober kl 19:30
28 oktober kl 14:00
29 oktober kl 14:00 och kl 18:00
3 november kl 19:30
4 november kl 15:00 och kl 19:30

Föreställningen är ca 2 timmar och 15 minuter lång, inklusive paus.

Facebook.com/dentatueradeankan

Instagram @dentatueradeänkan

Biljettinformation:
Blixten.se/dtä, Scalateatern tel: 08-14 35 75, biljettforum.se tel: 0771-130 150

För mer information: vänligen kontakta Sandra Nordin, sandra@blixten.se 0706-973959