Extrainsatta datum för Lola – avslutar på Rival i Stockholm!

Extrainsatta datum för Lola – avslutar på Rival i Stockholm!

”Lola” är i skrivande stund på turné runt om i landet efter. Berättelsen om den åldrande varietéartisten, framarbetad av Sunil Munshi och Tommy Körberg, har berört tusentals till tårar så väl som skratt – och nu står det klart att Tommy Körberg återvänder till Rival i Stockholm och avslutar turnén med 4 datum i december. Biljetterna är ute nu via blixten.se!

Den åldrande varietéartisten och tillika transvestiten ”Lola” har på ålderns höst nått slutet av karriären och väljer nu att genomföra sin absolut sista föreställning. Den avskalade tvåmannaföreställningen, ackompanjerad av sång och piano, berättar en berörande historia om en människas resa genom livet.

Tommy Körberg och regissören Sunil Munshi har tillsammans skrivit och arbetat fram den musikaliska monologen ”Lola” som tar oss på en varmt humoristisk resa genom showartistens liv, karriär, längtan och krossade drömmar. Inspiration och musik är hämtad från världens alla hörn och med en innerligt berättande och berörande sång framför Körberg ett tiotal omarbetade och översatta låtar.

Föreställningen har enkom under sin premiärhöst på Cirkus förra året setts av över 19 000 människor och har mottagits oerhört varmt av såväl publik som press. I år har ”Lola” spelat på Rival och är i skrivande stund ute på en riksomfattande turné.

Nu står det alltså klart att succéföreställningen avslutar sin hyllade turné och återvänder till Rival den 5, 6, 7 och 8 december.

”Lola” – turnéplan, hösten 2019
04 okt Malmö, Slagthuset
31 okt Göteborg, Lorensbergsteatern
01 nov Kungsbacka Teater
08 nov Uddevalla, Östraboteatern
21 nov Stockholm, Rival
22 nov Stockholm, Rival
23 nov Stockholm, Rival
24 nov Stockholm, Rival
05 dec, Stockholm, Rival (ny!)
06 dec,
Stockholm, Rival (ny!)
07 dec, Stockholm, Rival (ny!)
08 dec, Stockholm, Rival (ny!)

Kreativt team
Tommy Körberg – Lola
Carl Flemsten – Piano
Sunil Munshi – Regi
Emma Weil – Ljus
Camilla Thulin – Kostym
Annika Stödberg – Mask
Björn Ulvaeus – Text
Tomas Andersson Wij – Text
Peter Dalle – Text

Skrivet om föreställningen:
"Det är stående ovationer och entusiastiska kommentarer hela vägen ut till garderoben"★★★★ – Nerikes Allehanda

"Flygeln tackar med stående ovationer."
★★★★ – Norrköpings Tidningar

”Du kommer inte att glömma Lola” ”Tommy Körberg imponerar gång på gång” ””Lola" kommer att beröra många med sin längtan och lust till liv.”★★★★ Aftonbladet (4+)

”Ett hedervärt bidrag till diskussionen om vår framtid” ”Körberg har röst så det förslår”
– Dagens Nyheter

”Tommy Körberg är magnifik som Lola” ”Körberg sjunger fantastiskt bra”
– Svenska Dagbladet

”Finstämt, humoristiskt och rörande”
– Christer Lindarw

”Fantastiska Tommy!”
– Lena Philipsson

”Fint och trovärdigt”
Babsan (Lars-Åke Wilhelmsson)

Biljettinformation
Biljetter säljs via www.blixten.se/lola
OBS: Se upp för ohederliga andrahandsförsäljare – kontakta alltid arrangören om du är osäker!

För press- och intervjuförfrågningar vänligen kontakta:
Victor Fagerquist, Blixten & Co, victor@blixten.se, 070-840 89 18

Regioner

Blixten & Co representerar ett 80-tal av Sveriges mest framstående artister och producerar konserter, shower, musikaler, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien.

Blixten & Co producerar bland annat Lisa Nilsson-Kvinnan som är jag, ART, humorgruppen Stallet-Måndagsklubb på Rival, Mia Skäringer-No more fucks to give, Lola, Eric Gadd-OMG, Melodifestivalen och turnéer med artister som Veronica Maggio, Petter, Sarah Dawn Finer, Weeping Willows, Thomas Stenström, Pale Honey, Newkid, Moto Boy, Linn Koch-Emmery, STOR.

Blixten & Co är sedan december 2018 del av nätverket All Things Live, den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. Vårt partnerskap i All Things Live täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som The Rolling Stones, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem.

Relaterat innehåll

Kritikerrosade ”Lola” med Tommy Körberg äntligen klar för turné – nypremiär i Örebro den 8 februari!

Under hösten 2018 berörde Tommy Körberg över 10 000 människor i rollen som Lola – en bedagad varietéartist tillika transvestit som på ålderns höst väljer att genomföra sin absolut sista föreställning. Nu är det äntligen klart att ensemblen åker ut på en omfattande turné utmed Sveriges vägar! Nypremiär i Örebro den 8 februari – biljetterna släpps idag!

Björn Ulvaeus, Camilla Thulin och Tomas Andersson Wij stärker kreativa teamet bakom ”Lola” med Tommy Körberg i huvudrollen – premiär 22 september!

Björn Ulvaeus & Tomas Andersson Wij ansluter sig till det kreativa teamet bakom ”Lola”! Föreställningen innehåller en bred repertoar av både kända och okända låtar signerade bland andra Jules Sylvain, Randy Newman, Billy Joel och Charlie Chaplin. Modeskaparen tillika kostymtecknaren Camilla Thulin står för kostym till pjäsen som har premiär den 22 september på Cirkus Skandiascenen i Stockholm.

Tommy Körberg gestaltar ”Lola” i gripande pjäs om utanförskap - premiär september 2018!

Tommy Körberg återvänder till teaterscenen som både skådespelare och artist i ”Lola” – en berättelse om längtan, rädsla, utanförskap och vad det gör med en människa. Pjäsen är en musikalisk monolog efter idé och regi av Sunil Munshi och spelas på Cirkus i Stockholm under hösten 2018. Lola har premiär den 22 september och biljetterna släpps den 28 februari.