Extraföreställningar till Anders Janssons första soloshow – Kom in och stäng dörren

Biljetterna går snabbt åt till Anders Janssons (“Hipp hipp”, "Starke man”, ”Intresseklubben”) första soloshow "Kom in och stäng dörren". Nyligen utökades Sverigeturnén med nya städer och idag utannonseras dessutom extraföreställningar i Göteborg, Jönköping och Växjö. "Kom in och stäng dörren” har turnépremiär den 28 januari i Stockholm. Biljetterna till hela Sverigeturnén finns ute nu.

I humorshowen "Kom in och stäng dörren” står Anders Jansson på scen helt själv för första gången. Premiären i oktober hyllades i media och publiken har strömmat till under hela höstsäsongen i Lund. I början av 2016 är det dags för resten av Sverige att få ta del av Anders Janssons märkliga infall och underfundiga associationer i föreställningen "Kom in och stäng dörren”.

Den 28 januari inleds Sverigeturnén i Stockholm och nu är det klart att den utökas med extraföreställningar i Göteborg, Jönköping och Växjö.

Spelplan Anders Jansson 2016
25 feb – Umeå, Vävenscenen, kl. 19:30
26 feb – Piteå, Studio Acusticum, kl. 18:00
27 feb – Östersund, Storsjöteatern, kl. 18:00

”Kom in och stäng dörren”
Av och med Anders Jansson
Redaktör: Lars Wickström
Producent: Anna Modéer Wiking, Anagram

Om Anders Jansson
Anders Jansson är kanske mest känd för sina populära roller i humorprogrammet "Hipp hipp” tillsammans med Johan Wester. Här gjorde han bland annat karaktärerna Tiffany Persson, journalisten Morgan Pålsson och programledaren för “Svenska för nybörjare”. Anders Jansson har också spelat den inte helt kompetenta politikern Lars-Göran Bengtsson i SVT-serien "Starke Man”.

Sin komikerkarriär startade Anders Jansson tillsammans med Johan Wester som spexare i Lund där de skrev flera nya lundaspex och karnevaler. Duon bildade också tillsammans med Claes Virdeborn humorgruppen Vulkteatern 1996 och hade framgångar i Lund med flera föreställningar. Tillsammans med Johan Wester har Anders Jansson också gjort humorshower så som ”500” och "Köp mjölk, Skriv bok”.

2005 var Anders Jansson programvärd för Sommar i P1 och 2014 ledde han Melodifestivalen tillsammans med Nour El-Refai. Det senaste året har Anders Jansson bland annat hörts i podcasten "Nyfikat” tillsammans med Johan Wester, gjort tv-serien "Tiffany Persson arbetstränar” (SVT) och programlett fredagsunderhållningen "Roliga timmen” (SVT).

Biljetter
Biljetterna säljs via Blixten.se