Extraföreställning för Olof Wretlings Diagnoserna i mitt liv

Extraföreställning för Olof Wretlings Diagnoserna i mitt liv

Det råder ett stort intresse för Olof Wretlings (Mammas nya kille, Klungan) komiska berättarföreställning "Diagnoserna i mitt liv” som ges på Rival i november, därför släpps idag kl 10:00 biljetter till en extraföreställning. ”Diagnoserna i mitt liv” är en liveversion av Olof Wretlings uppmärksammade och hyllade Vinter i P1, med musik av och med Jakob Nyström (Isolation Years). Extraföreställningen äger rum på Rival i Stockholm den 6 november klockan 18:00.

Olof Wretling är en av landets populäraste komiker och berättare. Han har röstats fram som värd för Vinter i P1 inte mindre än fyra gånger och är en av hjärnorna bakom humorprogrammet Mammas nya kille och humorgruppen Klungan. Nu sätts hans senaste Vinterprat upp på Rival i Stockholm.

"Diagnoserna i mitt liv” är en komisk berättarföreställning om vårt behov att diagnostisera varandra. Olof Wretling fick själv sin första diagnos som sexåring – “vere in novercae Liviae” (spring i benen). Sedan dess har han samlat på sig en tjock patientjournal.

Med sig på scen har Olof Wretling musikern Jakob Nyström (Isolation Years), som släpper sitt första soloalbum under namnet Algesten i december.

Olof Wretlings “Diagnoserna i mitt liv” ges på Rival i Stockholm söndag 6 november klockan 15:00 och 18:00, samt måndag 7 november klockan 19:30.

Om Olof Wretling
Skådespelaren, regissören, dramatikern och författaren Olof Wretling är medlem i humorgruppen Klungan, som bland annat gjort de hyllade föreställningarna "Jag är en fågel nu” (2007), "Det är vi som är hemgiften” (2008) och "På rätt sida om okej” (2014), samt SVT-serien "Ingen bor i skogen” (2010). Olof är också en av personerna bakom radioprogrammet “Mammas nya kille” som röstats fram till det bästa humorprogrammet i P3 genom tiderna.
Förutom Klungan och Mammas nya kille har Olof Wretling medverkat i exempelvis filmen "Krakel Spektakel” (2014), tv-serien "Pappas pengar” som sändes i två säsonger i SVT (2011 och 2014) och julkalendrarna "Hotell Gyllene knorren” (2010) och "Tusen år till julafton” (2015) på SVT.
Olof Wretling var värd för Sommar i P1 2011 och för Vinter i P1 2011, 2012, 2014 och 2015. I tonåren vann han ungdoms-SM i höjdhopp två gånger.

Om Jakob Nyström

Musikern Jakob Nyström har ett förflutet som sångare och låtskrivare i band som Isolation Years och Two White Horses. Med Isolation Years släppte han fyra kritikerrosade album under 00-talet och turnerade flitigt i Sverige och Europa. Syskonduon Two White Horses gjorde ett självbetitlat album 2009 följt av turnéer i Sverige och USA. Jakob har de senaste åren spelat med bland annat Deportees och Säkert! I december släpper han sitt första soloalbum, under namnet ”Algesten”, på skivbolaget Startracks.

Biljetter
Biljetter säljs via Blixten.se/olofwretling