Extra Stockholmskonsert med Säkert! 28 mars

Biljetterna till Säkert!s konsert på Debaser Medis den 27 mars är redan slutsålda och därför släpps nu ytterligare en konsert dagen efter den 28 mars. Extrakonserten blir en All Ages-spelning från 13 år. Förband båda kvällarna är Ludwig Bell.

I december gjorde Säkert! tre slutsålda och kritikerrosade konserter på Kägelbanan i Stockholm och i vår åker hon ut på en längre Sverigeturné.

Säkert!s flerfaldigt grammisnominerade album ”Facit” släpptes i mitten av september och var en av höstens allra mest hyllade skivor. ”Facit” är uppföljaren till den guldsäljande debuten ”Säkert!” från 2007. Säkert! på turné är Annika Norlin, Henrik Oja, Mats Hammarström, Lovisa Nyström, Daniel Berglund, Jakob Nyström och Frida Johansson.

Support är Ludwig Bell som i början av hösten släppte den hyllade solodebuten "Jag har försökt förklara". Albumet fick bland annat högsta betyg i Nöjesguiden som utsåg den till en av årets bästa skivor.

SÄKERT! på Debaser Medis
Sön 27 mars
(utsålt)
Mån 28 mars (extrakonsert, från 13 år)
Support: Ludwig Bell
Biljettpris 220 kr + serviceavgift. Biljetterna säljs via Blixten.se och Debaser.se eller hos Tickster, Pet Sounds, Bengans, Sound Pollution, Record Hunter och Kulturhuset/Kulturdirekt.

Pressbilder och turnéplan finns på www.blixten.se

För mer information kontakta:

Vera Tjärnå
Blixten & Co