Eva Dahlgren följer upp albumsuccén med stor höstturné!

Eva Dahlgren är äntligen tillbaka! Hennes efterlängtade och kritikerrosade album som släpptes i april följdes upp av en utsåld miniturné med fyra stop. Nu är det klart att det blir en fortsättning - i höst åker Eva Dahlgren ut på en stor Skandinavienturné med premiär i Malmö den 4 oktober. Biljetterna släpps på onsdag 25 maj kl 10:00.

Under våren har Eva och hennes nyfunna bandkärlek bestående av Johannes Berglund, Matilda Johansson, Mikael Häggström, Samuel Starck och Anders Stenberg varit ute på en 4-stopsrunda, där Eva efter nästan 30 år ställde sig på klubbscenen igen, det var så det en gång började – ett kärt återseende för både Eva och publiken.

Pressröster om Eva Dahlgren live:
”Inramningen på trånga, ljusskygga Pustervik kan knappast bli bättre. Precis som på sitt första album på nära ett decennium låter liveartisten Eva Dahlgren pånyttfödd.”
/Aftonbladet, betyg 4 av 5

”Under en kort skandinavisk turné visar Eva Dahlgren hur hennes återkommande känsla av att inte vara hemmastadd någonstans blir en öppning mot en högre sorts hemkänsla.”
/DN, betyg 4 av 5

Nu växlas vårens totalt utsålda miniturné upp med en stor höstturné där Eva med band intar Sverige, Norge och Finland – återigen på klubbarna och i vissa fall andra spännande alternativ. Premiären blir i Malmö den 4 oktober.
- Ja, jag erkänner. Vårens turné var i kortaste laget haha. Men å andra sidan överträffade den mina förväntningar och att flytta in min musik på klubbarna igen känns som det bästa jag gjort på länge. Sommaren blir en transportsträcka. Jag längtar till hösten!, säger Eva Dahlgren.

Efter 10 års musikalisk tystnad kunde världen återigen glädjas åt ett nytt album från en av Sveriges mest älskade artister. I april släpptes ”Jag sjunger ljuset” och väldigt många gillade vad de hörde. Succén var ett faktum med kombinationen strålande kritik och stort längt från såväl trogna- som helt nya fans. ”Jag sjunger ljuset” har även den överösts av fina ord:

”Det bästa sen den Blekta blondinen”
/Per Sinding Larsen.

”Så fort Eva Dahlgren sjunger denna första rad är jag klar över att hon har gjort ännu en av sina största klassiker, redan innan jag har hört hur den fortsätter.”
/Nils Hansson, DN

Välkommen att följa Eva med band på en av höstens mest efterlängtade turnéer!

Spelplan hösten 2016

Fler datum tillkommer.

Biljetter:
Biljetter till spelningarna släpps på onsdag 25 maj på blixten.se/evadahlgren

Från och med nu hör du "Säg mitt namn” och ”Hela världen står i blom” på din digitala musiktjänst här.

Eva Dahlgren i andra kanaler

www.blixten.se/evadahlgren

För mer information kontakta:
070 7520588
Petra.Akesson@sonymusic.com