Eva Dahlgren avslutar sin sommarturné på Trädgårdsscenen på Skeppsholmen 20 augusti

I sommar beger sig Eva Dahlgren ut på en sommarturné till väl utvalda platser runt om i Sverige. Hon besöker bland annat Way Out West i Göteborg och den 20 augusti avslutas turnén i en grönskande oas i centrala Stockholm, på Trädgårdsscenen på Skeppsholmen.

Efter nio års musikalisk tystnad återkom Eva Dahlgren 2016, med det starka, vemodigt mjuka och delvis New York-inspelade albumet ”Jag sjunger ljuset”. Albumet fick höga betyg i bland annat Aftonbladet, DN och Di Weekend och befäste henne som en stilren artist med elegant formulerade texter och melodier. Efter ett ständigt sökande och experimenterande under hela 80-talet, nådde hon sin kommersiella topp med albumet ”En blekt blondins hjärta” 1991. Med sina nio Grammisar och tre rockbjörnar är Eva Dahlgren en av våra mest prisbelönta musiker genom tiderna.

I höstas var Eva Dahlgren ute på en omfattande Skandinavienturné som bl.a. belönades med fyra plus i Aftonbladet och beskrevs som ”…en musiker på topp”. I sommar beger hon sig ut på en sommarturné till väl utvalda platser runt om i Sverige. Den 20 augusti avslutas resan i Stockholm, under öppen himmel med en grönskande trädgård som fond, på Trädgårdsscenen på Skeppsholmen.

- Min första sommarturné. Folkparker. Jag 17 år. Blyg. Halva bandet världsvana amerikanska musiker. Bara killar. Ensamt. Många mil. Skruttig buss. En galen chaufför. Hemlängtan. Vilsen. Men ändå, det är något alldeles speciellt att spela om sommaren. Lättheten i våra sinnen. Myggen. Regnet. Värmen. Jag vet att många av låtarna från mitt senaste album JAG SJUNGER LJUSET passar extra fint att sjunga under bar himmel i det nordiska sommarljuset. Så. Liten. Sommarturné. Igen. Längtar. Och jag ser fram emot att, med mina vänner, få säga tack till sommaren med en skön trädgårdskonsert i min hemstad, hälsar Eva Dahlgren.

Turnéplan
11 juli – Fårö, Stora Gåsemora Gård
13 juli – Västervik, VisFestivalen
14 juli – Karlskrona, Hasslöfestivalen
2 augusti – Uppsala, Parksnäckan
5 augusti – Ulricehamn, U-port
10 augusti – Göteborg, Way Out West
11 augusti – Örebro, Stadsgården
13 augusti – Falkenberg, Stålboms Konditori
14 augusti – Malmö, Malmöfestivalen
20 augusti – Stockholm, Trädgårdsscenen Skeppsholmen

Biljettinformation
Biljetter finns att köpa via blixten.se/evadahlgren eller lokala återförsäljare.

Vänligen kontakta Sandra Nordin, Blixten & Co, 0706-973959, sandra@blixten.se