Eric Saade på klubbturné i höst – aktuell med nya ep:n Saade

Eric Saade är tillbaka med nytt material och i höst beger han sig ut på en klubbturné som får premiär i Sundsvall i slutet på oktober. Eric är aktuell med singlarna ”Colors” och ”Wide Awake” i samarbete med bröderna Gustaf och Viktor Norén och Joakim Andrén. I helgen släpptes nya ep:n ”Saade” och Eric uppträdde live i TV4 Nyhetsmorgon.

Det var förra sommaren som Eric Saade kände att det var dags att göra något nytt. Han fick möjlighet att träffa Gustaf Norén (Mando Diao) och Viktor Norén och Joakim Andrén (State of Sound). Killarna klickade direkt och ett samarbete startade hösten 2015. I mars kom det första spåret ”Colors” och i slutet på maj gavs duetten ”Wide Awake” med Gustaf Norén ut. I helgen släpptes ep:n "Saade" som innehåller de två singlarna och tre nya spår. Samtidigt kom även videon till ”Wide Awake”.

Nu är de första datumen för höstens klubbturné klara:

29 okt – Sundsvall, Oscar Matsal & Bar
4 nov – Helsingborg, The Tivoli
18 nov – Norrköping, Kopparhammaren
19 nov – Uppsala, Birger Jarl
25 nov – Örebro, Ritz
26 nov – Karlstad, Tempel

Länkar:
Spotify: Ep:n ”Saade”, innehåller singlarna ”Colors”, ”Wide Awake” och tre nya spår
Spotify: ”Wide Awake” i remix av Filatov & Karas (”Don’t be so shy”)

Nya videon för ”Wide Awake”

”Colors” i Nyhetsmorgon