Elvis, live on screen med symfoniorkester – The Wonder of You - till Göteborg och Stockholm 2018

Tidigare i maj fick Sverige för första gången uppleva konserten “The Wonder of You” i Malmö.The Wonder of You är nästan som att uppleva Elvis live med gospelkör och fullmatad symfoniorkester” skrev Kvällsposten och gav konserten fyra getingar. I juni 2018 återvänder Elvis Presley™ till Europa och tio nya städer, däribland Göteborg och Stockholm, och även denna gång med personligt framträdande av Priscilla Presley. Biljetterna släpps på fredag.

År 2015 kom albumet ”If I can dream”, som sålde i över 1 miljon exemplar i Europa, och i november 2016 släpptes "The Wonder of You: Elvis Presley with the Royal Philharmonic Orchestra”. Två album som innehåller arkivinspelningar av kungens™ röst och nya orkester-arrangemang av några av hans största hits tillsammans med flera överraskningar. Låtarna visar också på den rika variationen i Elvis repertoar – från rock och gospel till country och ballader.

Kort efter albumsläppet i november genomfördes en exklusiv och utsåld arenaturné i England följt av en Europaturné i maj i år, där publiken fick uppleva Elvis Presley på storbildsskärm, uppbackad av en hel symfoniorkester som framförde kungen av rock’n’rolls™ mest kända låtar live. Dessutom medverkade Priscilla Presley i egen hög person och kommer så även göra då ”The Wonder of You” återvänder till Sverige sommaren 2018 - den 1 juni på Scandinavium i Göteborg och den 2 juni på Ericsson Globe i Stockholm.

- Jag är så glad över att vi kunde ta dessa underbara album upp på en stor scen live, med en symfoniorkester. Responsen från publiken runt om i världen har varit fantastisk, så jag är väldigt glad över att vi kan komma tillbaka till Europa för tio nya föreställningar 2018. Jag garanterar att det kommer bli en aldrig tidigare skådad upplevelse för dem som inte sett Elvis live, men till och med för dem som har, hälsar Priscilla Presley.

Skådespelaren, producenten, författaren och entreprenören Priscilla Presley var en av de drivande krafterna till att göra Graceland till en världskänd attraktion och företaget Elvis Presley Enterprises framgångsrikt. Som skådespelare är Priscilla Presley känd för sina roller i tv-serien “Dallas” och "Den nakna pistolen”-filmerna.

Konserten ”The Wonder of You” är ett musikaliskt firande av en legend som fortsätter att slå rekord. Elvis är världens bäst säljande artist någonsin med över 1 miljard sålda album. 131 av hans album har sålt guld, platina eller flerfaldig platina. Han nominerades för 14 Grammys, vann tre och har dessutom tilldelats Grammy Lifetime Achievement Award. Elvis tv-special "Aloha from Hawaii” sågs av över 1,5 miljarder människor i hela världen.

Konserten “The Wonder of You” är producerad av Elvis Presley Enterprises och Europaturnén produceras av GEA Live.

Biljettinformation

1 juni 2018 – Göteborg, Scandinavium
2 juni 2018 – Stockholm, Ericsson Globe
Biljetterna släpps nu på fredag den 2 juni kl 13:00 och säljs via blixten.se/elvis, Ticketmaster.se samt axs.com