DJURPARKEN & JOY står upp mot näthat i nya singeln “Som en Don (Blam Blam)”

Djurparken är gruppen som det senaste året blivit kända för sin unika mash-up av electro, pop och hiphop. Nu är de tillbaka med ingen mindre än grammisnominerade Joy M’batha för att släppa singeln “Som en Don (Blam Blam)”. En stenhård dänga med influenser från Jamaica och 90-tals hiphop, där de ger en shout-out till alla som blivit utsatta för negativitet och hat i en uppmaning stå upp och hålla huvudet högt.

- Det känns som uttrycket ”Haters gonna hate” aldrig har varit mer on point än idag. Nätet har blivit som en mur mellan oss människor och vi har fått ett klimat där alla helt plötsligt blivit nätgangsters med en ”skolans mobbare”-mentalitet. Så den här låten handlar om just det; Om hur folk ständigt försöker skjuta ner varandra med negativitet och hat, samtidigt som vi också vill sprida budskapet om att dom aldrig kan hålla dig nere.- Dom skjuter ner, men ”Cyaan seh mi dun” som dom säger på Jamaica, vilket lite löst översatt blir ”kan aldrig säga att jag är klar”, säger Djurparken

”Som en Don (Blam Blam)” släpps den 24 februari, via Universal Music.

Facebook: https://www.facebook.com/djurparkn/

Instagram: @_djurparken_