D’Angelo hyllas för nya showen – nu kommer han till Sverige

D’Angelo hyllas för nya showen – nu kommer han till Sverige

Tre år efter den legendariska spelningen i Stockholm återvänder nu soulstjärnan D’Angelo till Sverige för en fullspäckad helkväll. Med sig har han det prisbelönta livebandet Vanguard och nytt material från ett av fjolårets mest hyllade album, "Black Messiah”. Turnén "The Second Coming Tour” inleddes på klassiska Apollo Theatre i New York i förra veckan och NY Times tyckte D’Angelos framträdande var "i klass med de största artisterna någonsin” och Rolling Stone beskrev showen som en "känslosam master class i soul”. Den 28 februari anländer D’Angelo och "The Second Coming Tour” till Sverige för en spelning på Annexet i Stockholm.

Pressröster efter turnépremiären av "The Second Coming Tour”
"i klass med de största artisterna någonsin, oavsett genre”
/NY Times

"glädjefull, ödmjuk och triumferande”
/Slate

"fantastisk”, en "känslosam master class i soul”
/Rolling Stone

"även en Messias behöver tid för att bli så här bra”
/New York Post

"hypnotiserande”
/Billboard

"Lämnar publiken hänförd”
/The Root

När D’Angelo kommer till Sverige för första gången efter den berömda comebackspelningen 2012 gör han det med sitt nysläppta och efterlängtade album "Black Messiah". Det blev ett av de högst betygsatta albumen som släpptes i fjol och dess "tolv ljuvligt ihopvävda spår" fick full pott av Nöjesguiden. Aftonbladet kallar "Black Messiah” för "klassiker", DN beskriver albumet som "starkt och engagerande" med "säregen glöd" och Göteborgs-Posten ger det 5 av 5 och skriver att "det är en efterlängtad comeback och en bekräftelse på den musikaliska genialitet som visade sig redan för 20 år sedan".

"Black Messiah” är D’Angelos tredje album efter klassikerna ”Brown Sugar” (1995), som sålde i nästan två miljoner exemplar och “Voodoo” (2000), som Rolling Stone utnämnde till ett av de bästa albumen någonsin.

I förra veckan inledde D’Angelo sin världsturné "The Second Coming Tour” med en hyllad konsert på Apollo Theatre i New York och den 28 februari anländer soulkungen till Sverige och Annexet i Stockholm. Tillsammans med de prisbelönta musikerna i bandet Vanguard kommer D’Angelo spela sina klassiska hits, nya låtar och spännande tolkningar av andra artisters låtar.

Biljettinfo
Biljetterna säljs via Blixten.se och axs.com

Följ #dangelosthlm för att ta del av den senaste informationen om spelningen.

www.mynewsdesk.com/se/blixtenco

Presskontakt: