D’Angelo återvänder till Sverige

D’Angelo återvänder till Sverige

D’Angelo har kallats både "R&B-Jesus” och "Kungen av soul” och Q Magazine anser att han är "en artist som måste ses live innan man dör”. Efter drygt tio års tystnad gjorde han i början av 2012 plötsligt en hyllad comeback-spelning i Filadelfiakyrkan i Stockholm. Spelningen blev omtalad i musikkretsar över hela världen. Nu är D’Angelo aktuell med ett nytt album och den 28 februari 2015 återvänder soullegenden till Sverige för en spelning på Annexet i Stockholm. Biljetterna till "The Second Coming Tour” släpps fredag 14 november klockan 09:00.

Enligt musikmagasinet Rolling Stone börjar soulstjärnans efterlängtade nya album äntligen bli klart och planeras nu att släppas i slutet av 2014. Det är hans tredje album efter klassikerna ”Brown Sugar” (1995), som sålde i nästan två miljoner exemplar och “Voodoo” (2000), som Rolling Stone’s utnämnde till ett av de bästa albumen som någonsin gjorts. Den kultförklarade sångaren skapade kring millenieskiftet ett helt nytt sound och var en av världens hetaste artister, men efter sina första två skivor försvann han plötsligt från strålkastarljuset.

Drygt tio år senare valde han att göra sin stora comeback-spelning i Sverige 2012 och världens musikmedia riktade blickarna mot Filadelfiakyrkan i Stockholm. Det visade sig dessutom under spelningen att D’Angelo levde upp till den uppbyggda hajpen och levererade en konsert som lyftes till skyarna av både publik och media.

I början av 2015 ger sig soulstjärnan ut på världsturnén "The Second Coming Tour” med 17 stopp i Europa. Med sig har han de prisbelönta musikerna i bandet Vanguard och tillsammans kommer de spela D’Angelos klassiska hits, nya låtar och spännande tolkningar av andra artisters låtar.

Den 28 februari 2015 återvänder D’Angelo till Sverige för en spelning på Annexet i Stockholm.

Pressröster om D’Angelo live
"alldeles strålande”
/DN, betyg 4 av 5

"enastående”
/Expressen, betyg 4 av 5

"funkjam med briljant komp”
/SVD

"jag har nog aldrig sett en så lycklig publik”
/GP, betyg 4 av 5

"en triumf”
/The Guardian, betyg 4 av 5

"en artist som måste ses live innan man dör”
/Q Magazine

Biljettinfo
Biljetterna släpps fredag den 14 november klockan 09:00 och säljs via Blixten.se och axs.com

Följ #dangelosthlm för att ta del av den senaste informationen om spelningen.

www.blixten.se/dangelo

Presskontakt: