I'm In A Brand - fotograf: Annica Zion

Blixten & Co både nominerade och samarbetspartner till Gyllene Hjulet 2018!

Den 26 april är det dags för den 21:e upplagan av Gyllene Hjulet. Blixten & Co är, för första gången, nominerade i kategorin ”Årets event B2B” för ”I’m In A Brand” och dessutom samarbetspartner samt leverantör av live-underhållning till Gyllene Hjulet 2018.

Gyllene Hjulet arrangeras årligen av SES - Sponsrings & Eventsverige och är en nationell tävling som uppmärksammar och hyllar företag och organisationer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt.

Blixten & Co är för första gången nominerade i kategorin ”Årets event B2B” - event som genererat varumärkes- och/eller affärsnytta inom målgruppen företagskunder - för ”I’m In A Brand”.

- ”I’m In A Brand” är ett halvdagsseminarium med syfte att visa kraften i samarbeten mellan varumärken och musik genom att sätta dem på samma scen och samtala under ledning av Tomas Andersson Wij. Resultatet och intresset för dagen överträffade våra förväntningar och målsättningar flera gånger om. Bland annat tog alla platserna slut på mindre än en dag, vi hade fler kvinnor än män på plats, våra artister fick ett antal förfrågningar från deltagarna och vi hade en ROI på över 12 gånger insatsen inom loppet av 6 månader, men framförallt har alla besökare varit enormt positiva till initiativet och känner att de lärt sig konkreta saker om samarbeten i vår värld, berättar Henrik Berndtson, Partner & VP Sales. på Blixten & Co.

Tävlingen leder vidare till en branschgala som prisar och belönar de bästa casen från året som varit. En galakväll som startar med en livejurydel följt av mingel och galamiddag där det bjuds på underhållning och prisutdelning kombinerat med god mat och dryck samt branschens största efterfest. Och nu är det klart att Blixten & Co dessutom kommer leverera live-underhållningen till årets gala.

- Vår vardag består av varumärken & artister och vi anlitas allt oftare inte bara för att leverera artister utan även för att maximera effekten av hela underhållningsbudgeten vid ett evenemang. Vi vet att det är knivigt att välja rätt underhållning och rätt artist för någon som inte gör det dagligen som vi gör och när vi nu fick chansen att jobba med kronjuvelen i event- och sponsringssverige såg vi det som givet att vara med och försöka bidra till en förhoppningsvis magisk kväll för alla vassa event- och sponsorkreatörer, avslutar Berndtson.

Är ni själva i behov av artister till ett företagsevenemang eller en privat tillställning?
Artistbokning till företagsevent

För mer information vänligen kontakta
Sandra Nordin, Blixten & Co, 0706-973959, sandra@blixten.se