Blixten & Co och SAS i nytt musiksamarbete

Blixten & Co och SAS i nytt musiksamarbete

Blixten & Co och SAS lanserar nu tillsammans en musikkampanj med tio ledande skandinaviska musiker. Under namnet #TrueTravelerMusic delar bland andra Sarah Dawn Finer, Jonathan Johansson och Fay Wildhagen med sig av sin favorimusik för att förstärka reseupplevelsen.

Samarbetet mellan Blixten & Co och SAS kommer naturligt. Blixten & Co är ett av Sveriges ledande företag inom underhållning och representerar över 70 av Sveriges mest intressanta artister.

– SAS är ett spännande varumärke som har alla möjligheter i världen att koppla sig till musik på ett trovärdigt sätt och vi är oerhört stolta över att vi fått förtroendet att jobba med bolaget både på en strategisk och operativ nivå, säger Henrik Berndtson, Partner och VP Sales på Blixten & Co.

SAS har redan flera satsningar på musik som sponsor för Melodifestivalen och Polarpriset.

– Vi vet att våra kunder har intresse för musik och använder musiken som avkoppling och underhållning på resan. Därför har vi nu inlett ett större samarbete med fokus på musik som ska bidra till den upplevelse som det är att resa med SAS, säger Stefan Hedelius, Vice President Brand & Marketing på SAS.

Det nya samarbetet och musiksatsningen består bland annat av en musikkampanj med tio ledande skandinaviska musiker. I SAS sociala medier-kanaler och i magasinet Scandinavian Traveler tipsar bland andra Sarah Dawn Finer, Jonathan Johansson, Fay Wildhagen och TooManyLeftHands om sin favoritmusik. Dessutom lanseras spellistor på Spotify med skandinavisk musik som passar innan, under och efter resan. Spellistorna är tillgängliga på SAS Spotify-profil under namnen SAS Flight mode, SAS fast track, SAS lounge, SAS Explore och SAS Origin.

Om Blixten & Co
Blixten & Co är ett av Sveriges ledande bolag inom liveunderhållning. Vi representerar ett sjuttiotal av Sveriges mest framstående artister och arbetar med underhållning inom så vitt skilda områden som musik, humor, dans, teater, föreläsningar och konferenciersjobb. Vi producerar konserter, shower, musikaler och teaterföreställningar för både fasta scener och på turné i hela Skandinavien.

Blixten & Co
Sophie Henningson