Annonsörer kan bota sin digitala ångest på VidStar Conference

Annonsörer kan bota sin digitala ångest på VidStar Conference

"De digitala kreatörerna är dagens svar på artister, konstnärer, mediehus och modehus - allt i kombination. Att våga öppna dörrarna och låta dem definiera vårt varumärke, vårt innehåll och vår framtid är den största och mest avgörande resa Adidas har gjort.", säger Emma Stjernlöf, Nordisk marknadschef Adidas och en av talarna på VidStar Conference.

VidStar Conference har skapats för att ge annonsörer, kommunikatörer, marknadsförare och professionella Youtubers fördjupad kunskap om hur man utvecklar digitala kanaler och rörligt innehåll. Konferensen är en del av VidStar Festival den 9-10 september på Ericsson Globe. Festivalen är en unik chans att träffa och lära sig av landets populäraste digitala stjärnor, som Clara Henry, Tova Helgesson och IJustWantToBeCool.

De senaste två åren har rörligt innehåll på nätet exploderat och är inte längre en marginalföreteelse för unga konsumenter. Sedan januari 2016 ses en kraftig tillväxt i alla målgrupper (källa: Mediavision). Det har lett till att annonsörer och marknadsförare radikalt omfördelar sina budgetar mot rörligt digitalt innehåll och att de letar nya kreativa sätt att bryta igenom det digitala mediebruset.

Programmet på VidStar Conference är skapat för annonsörer, kommunikatörer, marknadsförare och kreatörer som vill ligga i framkant och verkligen förstå hur den nya generationen influencers tänker för att bygga relation, engagemang och innehåll som fansen älskar.

– Kunskapen om digitala kanaler som de traditionella annonsörerna behöver finns i överflöd hos nästa generations kommunikatörer. Nu finns proffsen i den digitala världen. Dagens Youtube-stjärnor har otroligt mycket att lära traditionella marknadsförare, menar Beata Wickbom, digital strateg med 20 års erfarenhet av digital kommunikation, och en av initiativtagarna till VidStar.

Deltagarna får insikter och relevanta erfarenheter från några av Sveriges främsta digitala stjärnor som Jonas Sp4zie Ring och Hampus Hedström. Dessutom får de ta del av strategier och erfarenheter från bland annat Intersport, VitaminWell, TV4 och Universal Music. Experter från YouTube, At Night Studios, Splay och United Screens medverkar också.

För att se hela programmet gå in på:

VidStar Festival är ett samarbete mellan Blixten & Co, Geek Media, Stockholm Globe Arenas, Splay, ENT och United Screens. Festivalen är öppen för allmänheten och pågår under helgen 9-10 september i Ericsson Globe.

Mer information om VidStar Conference & VidStar Festival
vidstarfestival.com
YouTube.com/vidstarfestival
Facebook.com/vidstarfestival
Instagram.com/vidstarfestival
Twitter.com/vidstarconf
Snapchat: @vidstarfestival
#vidstarfestival

Biljetter
Biljetterna till VidStar Conference kan köpas via vidstarfestival.com, axs.com och blixten.se.

Pressbilder finns här: www.mynewsdesk.com/se/blixtenco

Ellinor Wannmyr, presskontakt