Andreas Lundstedt på sommarturné med ”Disco undressed”

Efter 20 år tillsammans med Alcazar beger sig Andreas Lundstedt solo ut på vägarna igen.
I sommar framför han sina egna favoritlåtar live, och discohits speciellt, då han är på turné med Andy Pfeiler och Magnus Almqvist. Biljetterna till "Disco undressed" finns ute nu!

- Mitt discohjärta bultar och jag längtar att få komma ut och träffa publiken igen, denna gång som soloartist! Är så stolt över mitt nya koncept ”Disco undressed” tillsammans med dom fantastiska musikerna Andy Pfeiler och Magnus Almqvist. Jag tror detta kommer bli en av sommarens svängigaste konserter, hoppas vi ses!, hälsar Andreas.

Sveriges discokung Andreas Lundstedt började sin karriär i gruppen Stage Four - tillsammans med Peter Jöback, Lizette Pålsson och Lisa Nilsson. Men det är från gruppen Alcazar vi känner honom allra bäst, och från Melodifestivalen, där han medverkat vid nio tillfällen, på alla möjliga olika sätt.

Alcazar bildade Andreas 1998 tillsammans med vännerna Tess Merkel och Annika Kjærgaard, samt Magnus Carlsson. Gruppen kom att få stora framgångar med flera internationella radiohits under 2000-talet. Från 2007 bestod Alcazar av Andreas, Tess och Lina Hedlund. Under 2018 firade de 20 år med en omfattande höstturné som avslutades på självaste nyårsafton då de gjorde sin allra sista konsert tillsammans.

Under 2018 såg vi även Andreas Lundstedt som programledare i I will survive på SVT och i nu vår visade han upp sin mångfald som artist i TV-programmet Stjärnornas stjärna på TV4.

I sommar är det dags för Andreas att möta publiken live igen, då tillsammans med Andy Pfeiler och Magnus Almqvist, där de bjuder på låtar, och discohits speciellt, som ligger Lundstedt varmt om hjärtat. Turnén går under det lekfulla namnet ”Disco undressed”.

Den 25 maj kickar turnén igång i Stockholm och fortsätter sedan vidare ut i landet.

Turnéplan
25 maj – Stockholm, Saturday Sign Live
15 juni – Västerås, Västerås konserthus (OBS! gäst hos Orphei Drängar)
16 juni – Uppsala, Parksnäckan (OBS! gäst hos Orphei Drängar)
11 juli – Borgholm, Kackelstugan
12 juli – Tingsryd, Korrö Lada
13 juli – Stenungsund, Jordhammars herrgård
17 juli – Dalarö, Smådalarö Gård
24 juli – Gotlands Tofta, Stelors Lada
1 augusti – Varberg, Majas vid Havet
2 augusti – Mariestad, Mariestads Sommarfest

Följ Andreas via
Instagram @andreaslundstedtofficial
Spotify https://open.spotify.com/artist/5vPfSurUhT1t4PmLkAuARc?si=DyiZ9b4HSiSdxntW7toguQ

Biljettinformation
Biljetter säljs via blixten.se/andreas-lundstedt och lokala återförsäljare.
OBS! för att undvika oärliga biljettförsäljare gå alltid via arrangörens eller artistens kanaler.

Pressbilder http://www.mynewsdesk.com/se/blixtenco

För mer information vänligen kontakta
Sandra Nordin, Blixten & Co, 0706-973959, sandra@blixten.se

Blixten & Co är ett av Sveriges ledande bolag inom live-/underhållningsindustrin

Vi representerar ett åttiotal av Sveriges mest framstående artister och arbetar med underhållning inom områden som musik, humor, dans, teater, föreläsningar och konferenciersjobb. Vi producerar konserter, shower, musikaler och teaterföreställningar för både fasta scener och på turné i hela Skandinavien samt levererar exklusiva lösningar till våra exklusiva partners. Vår framgång ligger i vår ambition att arbeta långsiktigt tillsammans med våra artister och arrangörer, men även med publiken och företag.