Alla kan äta julbord på turné!

”Alla kan äta julbord” är en föreställning där Lotta Lundgren och Erik Haag sammanfattar "de senaste tusen åren av julbordsarkeologi” i en kombination av guidad julbordsvisning och gruppterapi. I år sätts "Alla kan äta julbord" upp för fjärde året i rad och passar då på att åka på en turné där man under november och december besöker Göteborg, Stockholm och Malmö.

"Alla kan äta julbord" är en gastronomisk resa fylld av svensk historia och måltidskultur med guiderna Lotta Lundgren och Erik Haag. "Alla kan äta julbord" är ingen julshow, det är en julbordsföreställning, en intensivkurs i julbordsätandets sköna konst; en lika underhållande som gastronomisk helhetsupplevelse som sätter samman maten på tallriken med insikter om vad ett julbord är, hur det ska ätas och varför det har en så central plats i vår matkultur och våra liv.

"Här kommer Akropolis!", fast lite mer "Här kommer sillen, och vet ni varför?”, så ungefär kommer det att funka, hälsar Lotta Lundgren.

Och ja, det blir en del naket också så räkna med en helkväll som både engagerar och generar.

Speldatum
23 november – Göteborg, Kajskjul 8
24 november – Göteborg, Kajskjul 8
25 november – Göteborg, Kajskjul 8
30 november – Göteborg, Kajskjul 8
1 december – Göteborg, Kajskjul 8
2 december – Göteborg, Kajskjul 8
7 december – Stockholm, Annexet
8 december – Stockholm, Annexet
9 december – Stockholm, Annexet
13 december – Malmö, Malmö Live
14 december – Malmö, Malmö Live
15 december – Malmö, Malmö Live

Medverkande Lotta Lundgren, Erik Haag och hemlig musiker
Regi Karin af Klintberg

Skrivet om ”Alla kan äta julbord”
Man blandar på så vis smart med fånigt, på det där välbekanta lite slängigt respektlösa sättet. Ambitionen är, säger de, att göra för julbordet, vad Håkan Hellström gjort för Göteborg: Nämligen besjäla det."
Expressen

"Erik Haag och Lotta Lundgren gör sig allra bäst som värdar, historiker och komiker vid julbordet."
Aftonbladet

Biljettinformation
Biljetterna släpps den 11 maj kl 10:00 via blixten.se, axs.com (Stockholm), och kajskjul8.se(Göteborg). Biljetterna till Malmö är redan släppta via malmolive.se

För mer information vänligen kontakta