Alcazar medverkar på Nationaldagsgaloppen 6 juni - framträder + auktionerar ut sin häst!

Den 6 juni går Nationaldagsgaloppen av stapeln på Gärdet i Stockholm, för sjätte året i ordningen. Här upplever besökarna spännande galopplopp, ponnyridning, hattparad, exklusiva artistframträdanden och en massa andra aktiviteter - helt gratis! Området öppnar kl. 11.30 och stänger kl. 16:30. I år intar Alcazar scenen och förutom ett liveframträdande auktionerar de även ut en häst, där pengarna oavkortat går till Regnbågsfonden.

Sedan 2013 har Svensk Galopp arrangerat Nationaldagsgaloppen på Gärdet och med sina 50.000 besökare har eventet blivit en mycket folkkär tradition. Det är fri entré för alla besökare, serveringarna öppnar kl. 11.30 och det bjuds på aktiviteter för hela familjen som hattparad, ponnyridning och artistframträdanden. Självklart ramas dagen in av spännande galopplopp med både snabba fullblod och gulliga ponnyer.

I år står bland annat Alcazar på scenen där de bjuder på ett liveframträdande, och med sig har de Lady Godiva, hästen som medverkade vid showen "Disco Defenders", vilken kommer auktioneras ut under dagen. Pengarna skänks oavkortat till Regnbågsfonden, vars vision är att skapa en bättre värld där alla människor har samma grundläggande rättigheter oavsett sexuell läggning, könsidentitet eller uttryck.

Auktionen drar igång redan den 30 maj och du deltar genom att mejla ditt bud med fullständigt namn samt telefonnummer till: milo.bengtsson@blixten.se. Observera att inga namn kommer att publiceras på de som budar, men den som har det högsta budet den 5 juni kl. 18.00 får två biljetter till VIP-tältet för inbjudna gäster den 6 juni. Vinnande förhandsbud meddelas under kvällen den 5 juni.

Själva finalen av auktionen sker vid stora scenen den 6 juni ca kl. 15.10 där det högsta förhandsbudet startar auktionen. Vinnande budgivare på plats bjuds upp på scen för fotografering med Alcazar & Lady Godiva.

Observera att auktionen måste betalas på plats med Swish. Leverans av Lady Godiva ingår inom Storstockholm enligt överenskommelse.

Håll dig uppdaterad om allt som sker den 6 juni via Nationaldagsgaloppen.se

För press- och fotoackrediteringar vänligen maila till press@blixten.se senast den 31 maj, så återkommer vi med bekräftelse/info den 1 juni.

Relaterat innehåll

Alcazar berättar om sista året tillsammans - missa inte TV4 Nyhetsmorgon på söndag!

I februari meddelade Alcazar att 2018 blir deras sista år tillsammans och på söndag berättar de mer om beslutet då de medverkar i TV4 Nyhetsmorgon. Dessutom bjuder de tittarna på en specialversion av "Alcastar". I oktober åker gruppen ut på den omfattande turnén ”20 years of disco – Mission completed” och besöker bland annat Halmstad, Falun, Linköping, Växjö, Luleå och Umeå.