Petter ger två exklusiva konserter på Vasateatern i vår med senaste albumet Skeppsholmen

Nyhet -

Petter exklusivt på Vasateatern den 24 och 25 mars, live med nya skivan ”Skeppsholmen”. För två veckor sedan släpptes det nya, akustiska albumet som består av Petters 19-åriga låtskatt – i helt nya versioner – samt två nyskrivna låtar, och en produktion signerad Mattias Glavå. Under oktober månad har Petter genomfört 20 spelningar på Strandvägen 1, där han också framförde senaste albumet i sin helhet under en kväll. Det var där och då Petter bestämde sig för att inta scenen på Vasateatern den 24 och 25 mars nästa år. Biljetterna släpps den 11 november.

- Jag är extremt glad för all fin respons på skivan ”Skeppsholmen” och singeln ”Se på mig nu” med Linnea Henriksson som i skrivande stund ligger på 3:e plats på svenska Spotifylistan. 2017 kommer bli ett år då jag är mycket i studio, skapar och skriver. Jag kommer göra några få spelningar och jag valde att få framföra min senaste skiva ”Skeppsholmen” i en teatermiljö. Skivan är perfekt för Vasateatern och den inramningen jag vill göra. Jag kommer som sagt inte spela mycket under 2017 så vill man höra mig live är det här ett av de få tillfällen som kommer att ges. Jag kommer att bjuda in medverkande på skivan och i den mån alla kan, kommer vi framföra skivan från början till slut. Hoppas vi ses i vår, hälsar Petter.

Den 28 oktober släpptes det nya albumet ”Skeppsholmen”. Petter har som artist hållit sig flytande, alltid relevant i snart 20 år och till denna skiva har han funnit en påtagligt ny ljudbild; där han arbetat tillsammans med producenten Mattias Glavå (Håkan Hellström, Broder Daniel). Utöver två nyskrivna låtar består albumet av några av Petters tidigare verk – dock i helt nya versioner. Albumet är akustiskt och innehåller oväntade tolkningar av hans låtskatt, tillsammans med nya gästartister (Eva Dahlgren, Martin Elisson, Håkans Hellström, Jonas Kullhammar, Linnea Olsson, The Jubilees och Franska Trion m.fl).

Den aktuella nyskrivna- och förstasingeln ”Se på mig nu”, som gästas flott av Linnea Henriksson, är adderad på spellistorna hos Mix Megapol, P4 samt på P3:s A-lista, dessutom har singeln sålt guld.

I mars erbjuds möjligheten att uppleva ”Skeppsholmen” live under två kvällar på Vasateatern – 24 och 25 mars. Biljetterna släpps den 11 november.

Facebook Petter

Instagram: @petteralexis

Twitter: @PetterAlexis

Biljetter
Biljetter till Vasateatern släpps 11 november via: http://www.blixten.se/petter

Pressbilder finns här

Vänligen kontakta Sandra Nordin, sandra@blixten.se 0706-973959.