Missa inte Shirin i sommar - här är sommarens spelschema!

Missa inte Shirin i sommar - här är sommarens spelschema!

Shirins karriär kickstartade då hon 2018 släppte singeln "Together We Are Weak" och sitt debutalbum "Almost Lover". Förra sommaren uppträdde inför Allsång på Skansens miljontals tittare, och med sin stora röst har hon liknats vid både Adele och Amy Winehouse – men med sin egen helt unika prägel och en stark känsla för integritet. Ta chansen att se Shirin i sommar!

Shirin tog musiksverige med storm under 2018 – låten "Together We Are Weak" har streamats över 5 miljoner gånger på Spotify och föranledde artistens debutalbum "Almost Lover", som hyllades i media som bland annat teatralisk, pampig och dramatisk. "Shirins röst är enorm" skrev Nöjesguiden – och att den tycks växa sig allt starkare bevisade hon med den efterföljande singeln "22" som släpptes i början av 2019.

Just nu arbetar Shirin i studion tillsammans med ingen mindre än den brett erkände musikern och producenten Magnus Tingsek. Helt nytt material i form av en EP håller på att jobbas fram, och i sommar gör Shirin ett antal utvalda gig runt om i Sverige – både soloframträdanden och med sitt eget band.

Min favoritdel av mitt jobb är att få spela live, därför ska det bli så kul att få kliva ut ur studion några dagar och kanske till och med bjuda på lite av det nya material live, säger Shirin.

Spelplan - Shirin, sommaren 2019
27 juni Göteborg, Lisebergs Lilla Scen
20 juli Skellefteå, Trästocksfestivalen
22 juli Borgholm, Kackelstugan
28 juli Malmö, Emporias tak
5 augusti Stockholm, Gröna Lunds Lilla Scen
24 augusti Hässleholms stadsfest
Fler datum tillkommer

Shirin gör dessutom ett kort besök på Nationaldagsgaloppen på Gärdet i Stockholm den 6 juni – missa inte det.

Biljettinformation
Biljetter säljs via blixten.se/shirin samt hos respektive arrangör.
OBS! Gå alltid via arrangörens eller artistens kanaler för att undvika oseriösa biljettförsäljare.

Följ Shirin Instagram | Spotify

Blixten & Co på Instagram @blixtenco

För bokningsfrågor:
My Bergman, my.bergman@blixten.se, 076-007 61 22

För mer information vänligen kontakta
Victor Fagerquist, Blixten & Co, victor@blixten.se, 070-840 89 18