Merkules till Nalen klubb den 18 mars 2020, biljettsläpp den 20 november!

Den trefaldigt Western Canadian Music Award nominerade rapparen Merkules är just nu högaktuell med det nya albumet Special Occasion och har flertalet stora succéer bakom sig. Med rykande färskt material i bagaget står det nu klart att den kanadensiska rapparen kommer till Nalen Klubb den 18 mars 2020! Biljetter släpps den 20 november kl. 12.00 via allthingslive.se

Det var redan som 12-åring som Merkules bestämde sig för att bli en superstjärna efter att ha sett de kanadensiska rapparna Swollen Members, Sweatshop Union och Saukrates uppträda i den lokala gallerian i Surrey, Kanada. Över ett årtionde senare beskriver Merkules ”I saw what was going on on stage and that was actually a pivotal moment in my career. I remember seeing them all playing and being like, ‘You know what? That's what I want to do. Forget whatever else I had in mind for a career. This is what I want to do.”.

Efter sin livsomvälvande upplevelse utvecklade Merkules sitt rappande tidigt under namnet Merk Mikz där han använde beats från bland annat Eminem och Big Pun. Ett riskfyllt musikskapande men som snabbt resulterade i en expansion av fanskaran som föll för hans vitsiga ordlekar, seriösa ton och mästerliga framträdanden.

Merkules debuterade med egenskrivet material 2012 med LP’n Canadian Bacon och EP’n Bacon Bits vilket gjorde dundersuccé. Sedan dess har Merkules släppt såväl fullängdare som EP’s och videos i hög takt och har kommit att bli en stor profil och ett betydande namn inom rap-världen. Den kanadensiska rapparen har under sin karriär genomfört över 500 konserter i Nordamerika, Europa och Australien, hans låtar har streamats över 50 miljoner gånger och han har under åren fått över 316 miljoner visningar på sina YouTube-videos.

Med sitt senaste album Special Occasion anser Merkules att han har gjort sitt största statement i sin karriär. I det nya samarbetet med RBC/BMG släpptes albumet som också är det första att skrivas med syftet att göra ett komplett album från början. “This one actually sounds like an album through and through, it doesn't sound like just a bunch of records thrown together. It’s more themed. It’s more like I’m hitting every pocket. I’m speaking on every single topic, which makes it different from the other ones.”

Med Special Occasion ute är Merkules nu redo att ta sin karriär till nästa nivå. Den 18 mars 2020 kommer alltså den kanadensiska succén till Nalen Klubb i Stockholm!

Biljettsläpp den 20 november kl. 12.00 via www.allthingslive.se