J.I.D. till Nalen 14 december, biljettsläpp 6 september!

Med hårda beats, raka texter och avancerad rap har Atlanta-rapparen J.I.D blivit ett av de främsta namnen för den nya generationens hiphop. Lägg till maxade liveframträdanden och en oslagbar scennärvaro, samt täta samarbeten med några av hiphopens mest lovande, och det är tydligt att J.I.D är en blivande legend.

Den 14 december kommer han till Nalen i Stockholm, biljetterna släpps den 6 september.

J.I.D debuterade år 2015 med EP:n ”Dicaprio”, med inspiration från sina föräldrars funk- och soulskivsamling, samt en stark vilja till att skapa en annan sorts hiphop än den generiskt slipade typ som Atlanta gjort sig känd för. Strax därefter kom J.I.D i kontakt med musikkollektivet Spillage Village, och karriären började ta fart på allvar.

Den officiella debuten kom med albumet ”The Never Story” och följdes nyligen upp med skivan ”DiCaprio 2”. Båda skivorna släpptes via bolaget Dreamville (Interscope Records) som i sin tur nyligen släppte albumet ”Revenge of the Dreamers” där J.I.D bidrog med ett antal låtar – och skivan debuterade som nummer ett på Billboard Top 200. Utöver Dreamville-samarbetet har J.I.D verkligen haft medvind det senaste året då hans musik kommit med som soundtrack till filmer, serier och spel som ”Hobbs & Shaw”, HBO:s ”Euphoria” och EA Games NBA2K20.

Biljetterna släpps den 6 september kl 11.00 och säljs via www.allthingslive.se