Hit kommer Reyn i sommar – släpper ny singel och spelar i Eskilstuna idag!

Idag släpper stjärnskottet Reyn sin nya singel ”GÅ”, och passar dessutom på att inviga live-sommaren med ett gig i Eskilstuna. Låten, som är producerad av Reyns team på NBL Nation, ”handlar om hur ens partner på olika sätt lär en att gå på nytt” och finns ute NU på alla streamingtjänster. Ikväll intar Reyn scenen på Biff Grill & Bar i Eskilstuna, och här är listan över städerna dit han kommer och spelar i sommar!

Reyns debutsingel ”Lowkey” släpptes 2018 och har mottagits med över 4 miljoner streams, hyllningar från hela hiphop-Sverige och solid B-rotation på P3. Med de uppföljande singlarna ”Cartier” och ”Mörkret faller” etablerade han sin plats på kartan, inte minst i samma radiokanal som utnämnde honom till ”Framtidens artist”.

Reyn blandar hoppfulla melodier med personliga och träffande texter. Han har en ikonisk look, en stark & tydlig vision, och skriver texter om drömmar och personliga upplevelser som träffar en rakt i hjärtat. Nya singeln “GÅ” handlar om hur ens partner på olika sätt lär en att gå på nytt, och trots att “GÅ” handlar om ett uppbrott vill Reyn förmedla något hoppfullt.

- GÅ’ kom till precis efter att jag skrev ‘Mörkret faller’. Jag hade kommit till en punkt där jag kände väldigt mycket. Detta ledde till att jag kände att jag behövde en uppföljare till ‘Mörkret faller’ som verkligen avslutar det kapitlet av mitt liv, berättar Reyn.

- Jag vill att den ska spegla känslan av att gå vidare. Förhoppningsvis så lyser det igenom.

Idag spelar Reyn på Biff Grill & Bar i Eskilstuna, ett gig som dessutom utgör starskottet för en rad spelningar i sommar. Biljetter, som alltid, via blixten.se/reyn eller respektive arrangör. Missa inte Reyn!

Turneplan
17 maj – Eskilstuna, Biff Grill & Bar