Foto: KNOTAN

Efter premiären – ”Lola” med Tommy Körberg hyllas av press och branschkollegor!

I lördags, den 22 september, hade föreställningen ”Lola” premiär med Tommy Körberg i huvudrollen, i regi av Sunil Munshi.

Ett mingel i Cirkus foajé på Djurgården föranledde urpremiären och hyllningarna från både press och branschkollegor avlöste varandra bara en kort stund efter föreställningens slut. Här är ett axplock av kommentarerna:

”Ett hedervärt bidrag till diskussionen om vår framtid” ”Körberg har röst så det förslår”
- Dagens Nyheter

”Tommy Körberg är magnifik som Lola” ”Körberg sjunger fantastiskt bra”
- Svenska Dagbladet

”Du kommer inte att glömma Lola” ”Tommy Körberg imponerar gång på gång” ””Lola" kommer att beröra många med sin längtan och lust till liv.”
- Aftonbladet

”Finstämt, humoristiskt och rörande”
- Christer Lindarw

”Fantastiska Tommy!”
- Lena Philipsson

”Fint och trovärdigt”
- Babsan (Lars-Åke Wilhelmsson)

Lola hade premiär på Cirkus Skandiascenen den 22/9 och spelas fram till den 3 november.

Köp biljetter idag via www.blixten.se/lola.

Relaterat innehåll

Tommy Körberg gestaltar ”Lola” i gripande pjäs om utanförskap - premiär september 2018!

Tommy Körberg återvänder till teaterscenen som både skådespelare och artist i ”Lola” – en berättelse om längtan, rädsla, utanförskap och vad det gör med en människa. Pjäsen är en musikalisk monolog efter idé och regi av Sunil Munshi och spelas på Cirkus i Stockholm under hösten 2018. Lola har premiär den 22 september och biljetterna släpps den 28 februari.

Björn Ulvaeus, Camilla Thulin och Tomas Andersson Wij stärker kreativa teamet bakom ”Lola” med Tommy Körberg i huvudrollen – premiär 22 september!

Björn Ulvaeus & Tomas Andersson Wij ansluter sig till det kreativa teamet bakom ”Lola”! Föreställningen innehåller en bred repertoar av både kända och okända låtar signerade bland andra Jules Sylvain, Randy Newman, Billy Joel och Charlie Chaplin. Modeskaparen tillika kostymtecknaren Camilla Thulin står för kostym till pjäsen som har premiär den 22 september på Cirkus Skandiascenen i Stockholm.