Biff Byford till Sverige 8, 9 och 10 maj!

I vår är det dags för Saxons legendariska frontman Biff Byford att åka ut på sin första soloshow-turné. Den tvådelade konserten kommer att bjuda på såväl nytt som gammalt material, en och annan cover samt en inledande spoken word-föreställning. Vårturnén kommer att landa i Malmö, Trollhättan och Stockholm den 8, 9 och 10 maj. Biljetter släpps den 16 januari kl. 10.00 via www.allthingslive.se/biff-byford

Kvällen kommer att bjuda på något utöver det vanliga då showen består av två olika akter. Den första halvan är en spoken word-föreställning som leds av den amerikanske komikern Don Jamieson, känd från VH1s klassiska The Metal Show. Byford kommer att ställas inför en mängd olika frågor som rör såväl livet som karriären.

“It’s going to be great and I am really looking forward to it. It’s going to be something a little bit different, but it will be very cool, so I’ll see you all there!“ hälsar Biff Byford.

Den andra akten kommer att bestå av en liveshow tillsammans med Biff Byford och hans band. Konserten bjuder på en blandning av gamla och nya låtar, några covers och självklart ett par låtar från det kommande soloalbumet ”School of Hard Knocks”. Ett album där Byford brutit ny mark och utforskat andra musikaliska områden än den välkända heavy metal-genren. Vi har hittills fått ta del av två singlar och plattan planeras att släppas i slutet av februari.

I maj är det alltså dags för Biff Byford att göra hela tre turnéstopp i Sverige. Vi ser honom den 8, 9 och 10 maj i Malmö, Trollhättan och Stockholm. Biljetter släpps den 16 januari kl. 10.00 via www.allthingslive.se/biff-byford

Turnédatum

8 maj – Malmö, Kulturbolaget