Therese Lindgren i serie om självförtroende för unga tjejer

Therese Lindgren i serie om självförtroende för unga tjejer

För tredje året i rad publicerar Baaam.se sin stora ungdomssatsning "Always Confident" – en serie för att stärka unga tjejers självförtroende. I år är konceptet helt unikt – för första gången i Aller medias historia lanseras en tv-serie helt skapad för IGTV, där den unga målgruppen befinner sig. Årets serie består av fem avsnitt som tar upp ämnen som sociala medier, vänner, relationer, rörelse och idrott samt kroppskomplex och gästas av bland annat stjärnorna Therese Lindgren och Molly Hammar.

Serien leds av journalisten och influencern Johanna Bladh, som även skrivit manus. Hon har programlett flera stora satsningar mot unga tjejer förut och kommunicerar dagligen med målgruppen via sina sociala kanaler.

– Det känns fantastiskt stort att få förtroendet att leda den här viktiga satsningen, vi behöver verkligen normalisera mycket för unga tjejer, allt från hår under armarna till mensfläckar, kärleksbekymmer och sociala medier-hets. Förhoppningsvis kan den här serien bli en ögonöppnare för den unga målgruppen, säger Johanna Bladh.

Till årets säsong har flera stora stjärnor värvats, så som Sveriges största youtuber Therese Lindgren, prisbelönta artisten Molly Hammar, träningsexperten och tiktok-kändisen Fanny Ahlfors, Idol-vinnaren 2020 Nadja Holm och youtubern Bente Daniela.

Distribueras brett i sociala kanaler

Avsnitten distribueras främst på Baaams IGTV, men kommer även att läggas upp på varumärkets andra sociala kanaler för att nå ut brett. Innehållet har förpackats i ett helt nytt format för att attrahera den unga målgruppen i deras kanaler. Avsnitten är korta, runt fem minuter, och kompletteras med mängder av tiktoks, reels och statementbilder som ska skapa buzz kring kampanjen.

Precis som förra året syns projektet på alla Aller medias sajter, men bor på Baaam.se. Serien produceras av OTW, Aller medias dotterbolag. Producent för projektet är Olle Garp.

– Det här innehållet är unikt för att det är skapat från scratch med fokus på den yngre målgruppen, och framför allt tjejer, säger Olle Garp.

Samarbetspartner till serien är varumärket Always som producerar mensskydd, vars mål är att uppmärksamma och öka unga tjejers självförtroende men också att avdramatisera menstruation.

För mer info, vänligen kontakta:

Johanna Bladh, Creative Planner Video, Aller media

johanna.bladh@aller.com

Aller media-koncernen består av delarna Media, E-commerce och det nordiska byrånätverket Ahead Group. Aller media är Sveriges marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest välkända varumärken. Företaget har med sina passionerade medarbetare och genom ständig utveckling levererat underhållning, inspiration och kunskap till Sveriges kvinnor sedan 1894 med syfte att ge kvinnor ett rikare liv.

I E-commerce ingår e-handelsföretagen Allashop, Skapamer och My Perfect Day. Ahead Group består de två ledande content marketing-företagen Make Your Mark och OTW samt kommunikationsbyrån Narva. Aller media är ett helägt dotterbolag till Aller Holding med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

Läs mer på aller.se, makeyourmark.se, otw.se, narva.se, skapamer.se, allasshop.se samt myperfectday.se