Nu kan ditt husdjur bli influencer genom Aller Sparks

Nu kan ditt husdjur bli influencer genom Aller Sparks

Aller media lanserade i början på oktober affärsplattformen Aller Sparks för att hjälpa annonsörer att skapa träffsäkra samarbeten med micro influencers. Intresset har varit stort och en månad efter lansering pågår flera kampanjer med välkända varumärken och många är på väg in. Nu tar Aller media nästa steg i satsningen och välkomnar även djur-influencers till Aller Sparks.

En tydlig växande trend är intresset för husdjur, en trend som under den senaste tiden växt sig starkare efter månader av hemarbete och begränsade sociala kontakter. Under en längre tid har antalet nyregistreringar av hundar ökat och efterfrågan på husdjur hos uppfödare blivit allt större. I takt med detta har Aller media också märkt att allt fler annonsörer väljer att inkludera gulliga djur i sina samarbeten och sett att det dyker upp allt fler konton med söta katter och hundar på Instagram. Därför öppnar nu Aller media upp en ny kategori i nya satsningen Aller Sparks, där man kan koppla sina husdjurs instagramkonton, så kallade petfluencers till plattformen.

- Djur får oss människor att bli glada och jag tror de kan bidra med helt nya värden och känslor i ett marknadsföringssyfte. Vi ser helt klart en trend i att fler djur är med i annonssamanhang och även ett ökat intresse hos annonsörer. Därför är det självklart för oss att även öppna upp och inkludera husdjur i våra annonssamarbeten via Aller Sparks, säger Ida Antebro, Head of Influencer marketing & Aller Sparks på Aller media.

När appen är nedladdad och kontot skapat, fyller man i de intressekategorier som man önskar se och göra kampanjer inom. Utöver den nya djur-kategorin finns mat & vin, inredning, skönhet, mode, och träning. Genom kategorierna kan annonsörer guidas och hitta rätt profiler genom Aller Sparks annonssystem när de ska göra kampanjer, oavsett om det är människor eller djur de söker.

Läs mer om Aller Sparks här eller ladda ned appen via App store eller Google Play.

För mer information eller intervju vänligen kontakta
Ida Antebro, Head of Influencer marketing & Aller Sparks, Aller media
ida.antebro@aller.com

I Aller media ingår också de två ledande content marketing-företagen Make Your Mark och OTW samt kommunikationsbyrån Narva, alla en del av det nordiska byrånätverket Ahead Group, samt e-handelsföretaget Skapamer. Aller media är ett helägt dotterbolag till Aller Holding med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland.