MåBra och Motherhood värvar ny redaktionschef från Amelia

MåBra och Motherhood värvar ny redaktionschef från Amelia

Mia Zettermark kliver in som ny redaktionschef på Aller-ägda titlarna MåBra och Motherhood. En rekrytering som ska säkra den fortsatta digitala tillväxten.

Under våren slogs de båda redaktionerna MåBra och Motherhood ihop. Målet är tajtare samarbeten över varumärkesgränserna och nya synergier kopplat till hälsa och föräldraskap.

– Det har varit extremt lyckat att slå samman våra redaktioner, nu får vi också en operativ superkraft i form av Mia som kan göra verklighet av våra visioner, säger Jennie Sandberg, som är chefredaktör och ansvarig utgivare för båda varumärkena.

Mia har lång redaktionell erfarenhet med digital spetskompetens. Hon kommer senast från Bonnier där hon sedan 2013 har arbetat dedikerat mot en kvinnlig målgrupp.

– Jag tror verkligen på kraften i båda varumärkena! Att få jobba med MåBra, som är absolut störst inom kvinnohälsa och dessutom ta sig an en ny satsning i form av Motherhood känns otroligt spännande, säger Mia Zettermark, redaktionschef Måbra och Motherhood.

I över 40 år har MåBra levererat hälsoinspiration till Sveriges kvinnor. Idag är det landets största hälsomagasin med en räckvidd på 169 00 läsare per utgåva och en sajt med ca 620 000 unika besökare per vecka.

Motherhood är Aller Medias mamma-satsning som lanserades i september 2020 och når idag cirka 230 000 läsare varje vecka via motherhood.se.

Mia Zettermark tillträdde tjänsten den 27 juni.

Jennie Sandberg, Chefredaktör och ansvarig utgivare MåBra och Motherhood

jennie.sandberg@aller.com +46 (0) 76 880 59 83

Aller Media-koncernen består av delarna Media, E-commerce och det nordiska byrånätverket Ahead Group. Aller Media är Sveriges marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest välkända varumärken. Mediehuset har med sina passionerade medarbetare och genom ständig utveckling levererat underhållning, inspiration och kunskap till Sveriges kvinnor sedan 1894 med syfte att ge kvinnor ett rikare liv.

I E-commerce ingår e-handelsföretagen Skapamer och My Perfect Day. Ahead Group består de två ledande content marketing-företagen Make Your Mark och OTW, kommunikationsbyrån Narva samt MarTech-byrån Oculos. Aller Media är ett helägt dotterbolag till Aller Holding med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

Läs mer på aller.se, makeyourmark.se, otw.se, narva.se, skapamer.se samt myperfectday.se.