Louise Edlund Winblad till Motherhood

Humor och ärlighet när Hej hej vardag flyttar till Motherhood.se

Aller medias nya mötesplats för mammor Motherhood.se förstärker sitt profilteam med Louise Edlund Winblad som ligger bakom bloggen och det populära instagramkontot Hej hej vardag. Med sina roliga vardagsbetraktelser ska hon peppa och visa en uppriktig bild av livet som mamma.

Hej hej vardag startade som en blogg för sju år sedan och har sedan dess klivit över i fler kanaler. Instagramkontot har idag över 150k följare och bloggen cirka 70k besökare i veckan. Bakom kontot med det karaktäristiska teckningarna och filmerna står Louise Edlund Winblad.

– Jag började teckna kaotiska och komiska situationer som jag upplevde småbarnsmamma till pseudotvillingarna Märta och Maja. Bilderna publicerade jag på en blogg och 3,5 år senare sa jag upp mig från mitt fasta jobb för att jobba med det på heltid. Jag vill fånga vardagen – oavsett om det är i serieformat, film, text eller podd. Nyanser är kanske mitt ledord. Att saker får vara underbara och svinjobbiga, rosiga och kletiga. Ju mer vi delar med oss av alla sidor, desto tryggare och mer stöttande blir sociala medier, säger Louise Edlund Winblad.

Motherhood.se lanserades i oktober och har sedan tidigare Nina Campioni och Asabea Britton som profiler på sajten. Nu får de sällskap av Louise Edlund Winblad och innan årsskiftet förstärks teamet ytterligare.

– När jag första gången hörde talas om Motherhood så kände jag Åh där skulle jag nog trivas! Det jag fastnade för var är att det är högt i tak, tillåtande klimat, värme och humor. Allt som ryms i mammalivet ska få plats. Både det fluffiga och det mindre roliga. Det är verkligen precis det jag själv vill med Hej hej vardag. En perfect match helt enkelt, säger Louise Edlund Winblad.

Jennie Sandberg är chefredaktör på Motherhood och har haft Louise på önskelistan från start.

– Louise står för precis det innehåll och den tonalitet som vi vill förmedla och som våra läsare efterfrågar. Vi vill ha profiler som peppar, stöttar och visar en ärlig bild av mammarollen – vilket hennes teckningar ju verkligen gör. I bloggen får man ännu mer av Louise och det känns superroligt att hon nu har den hos oss. Vi vill skapa en trygg zon, helt fri från pekpinnar, mom-shaming och åsiktsbazookas och våra influencers är otroligt viktiga ambassadörer i detta, säger Jennie Sandberg.

Bloggen flyttas närmast från Amelia och hittas på hejhejvardag.motherhood.se

För frågor, kontakta:
Jennie Sandberg, chefredaktör Motherhood: jennie.sandberg@aller.com, 076 880 59 83
Ida Antebro, head of influencer marketing Aller media: ida.antebro@aller.com, 070 483 37 96
Lisa Arnell, head of influencer editorial Aller media: lisa.arnell@aller.com, 073 520 38 39

I Aller media ingår också de två ledande content marketing-företagen Make Your Mark och OTW samt kommunikationsbyrån Narva, alla en del av det nordiska byrånätverket Ahead Group, samt e-handelsföretaget Skapamer. Aller media är ett helägt dotterbolag till Aller Holding med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland.