ELLE rekryterar stjärnartist som influencer

ELLE rekryterar stjärnartist som influencer

ELLEs influenceraffär förväntas nå rekordnivåer i år och nästa profil att ansluta till det redan starka influencerteamet är artisten och låtskrivaren Linnea Henriksson.

Linnea tog tidigare i år emot priset Årets Look på ELLE-galan (2019) där hon prisades för sin ”underbara känsla för stil” och för att hon är en person som ”inte räds att ta ut svängarna och testa nya färgstarka grepp i kläder, hår och makeup”.

– Linnea representerar så mycket av det vi vill stå för och ge våra läsare, dels inom mode och beauty, men även när det gäller hennes röst och värderingar. Linnea är en influencer med scenen som sin huvudsakliga plattform och det ska bli både roligt och intressant att ge henne ytterligare en kanal att samtala med sina följare på. Vi kommer att fortsätta att lyfta profiler med starka röster på elle.se, det är oerhört viktigt för oss som varumärke och än mer i den tid vi lever i nu, säger Lisa Arnell, ansvarig för ELLEs influencers.

Linnea Henriksson är idag aktiv på Instagram (över 53 000 följare) men har saknat möjligheten att kommunicera längre och djupare med sina fans.

– Jag är jätteglad att få börja blogga på ELLE och kommer att använda bloggen som en slags dagbok som jag klippt låset på så alla kan läsa den. Dels är jag sugen att få dela med mig av saker på ett nytt sätt, bloggen ger mig möjlighet att beröra sånt jag inte alltid tycker passar på kortfattade sociala medier. Men det känns också spännande för min musiks skull, att i efterhand kunna följa när en låt började formas i mitt huvud, när vissa ämnen började ta mer och mer plats. Det känns jättespännande – och lite härligt läskigt, säger Linnea Henriksson.

Ida Antebro är head of influencer marketing på Aller media och ser ”artisten” som nästa stora influencertyp, och något som redan tagit mark i branschen. Hon ser Linnea som en perfekt första artistrekrytering för Aller media:

– Att rekrytera Linnea Henriksson, både som artist och personlighet, känns genuint och helt rätt, det ska bli spännande att se hur en artistinfluencer kan komplettera vårt utbud. Linnea tillför verkligen något för helheten av vår affär. Vi är extremt glada över rekryteringen till ELLE och ser fram emot att bygga Linnea till nästa nivå tillsammans med våra kunder, säger Ida Antebro.

Linneas blogg hittas på linneahenriksson.elle.se.

För frågor om ELLEs influencers, kontakta Lisa Arnell (lisa.arnell@elle.se).

För frågor om Aller medias influenceraffär och samarbeten, kontakta Ida Antebro (ida.antebro@aller.se).