Lydia Tsegay, ny bloggare på CHIC

​CHIC stärker upp digitalt – värvar Instagram-profilen Femme BLK

FAB Media fortsätter sin satsning på att inspirera och engagera unga kvinnor. Genom värvningen av Instagram-profilen Femme BLK, Lydia Tsegay, stärker CHIC sin position som den självklara källan för mode och inspiration ytterligare.

– Lydia Tsegay, Femme BLK, är en värvning mitt i prick för CHICs varumärke. Hon är redan en välkänd modeprofil på Instagram och nu satsar vi stenhårt på att lyfta henne som influencer i bloggform på CHIC.se. Vi är så glada över att hon har valt att börja blogga hos just oss, säger Cassandra Lindblom, tf chefredaktör för CHIC.

– Det ska bli jättekul att bli en del av CHIC, ett team som har samma intresse som jag och jag ser verkligen fram emot att få inspirera mina Instagram-följare på ett helt nytt sätt, fortsätter Lydia.

För tre år sedan startade Lydia Tsegay Instagram-kontot Femme BLK för att hon tyckte att det saknades mörkhyade modeprofiler i Sverige att inspireras av och som hon kunde relatera till. Med outfitbilder från sitt vardagsrum inspirerar hon i dag över 35 000 följare varje dag genom kontot @femmeblk. Kontots namn Femme Black, syftar på att hon är en kvinna som älskar färgen svart, men det har alltid funnits en bakomliggande tanke att peppa andra.

– Jag vill inspirera andra svarta tjejer att börja blogga inom mode. Det skulle vara skitkul om fler i Sverige började med det. Det finns så många i USA, England och Frankrike till exempel, men inte i Sverige, säger Lydia Tsegay.

Bloggen heter femmeblk.chic.se och lanseras i dag på CHIC.se, den 12 april.

För frågor, vänligen kontakta: Cassandra Lindblom, tf chefredaktör CHIC 072-994 89 36, cassandra.lindblom@fab.se Anders Juhlin, VD FAB Media 070-629 26 62, anders.juhlin@fab.se

___________________________________________________________________________________________________

FAB Media når varje vecka hundratusentals kvinnor med varumärkena FRIDA, Baaam, CHIC och ShapeUp. Företaget har uppmärksammats stort den senaste tiden efter bland annat dubbla priser på Tidskriftsgalan och flertalet framgångsrika redaktionella kampanjer som till exempel #jaggillarmig och #hållintekäft.

FAB Media (tidigare Frida Förlag) är Sveriges största sociala och digitala mediehus för kvinnor i åldern 12-35 år. Med våra varumärken Frida, Baaam, ShapeUp och Chic förser vi varje dag hundratusentals kvinnor med inspirerande och engagerande innehåll – digitalt, i sociala medier, i print och med poddar och event. FAB Media är ett helägt dotterbolag till Aller media.