Toralf Waaktaar-Slokvik, Annika Grumert Klang och Marcus Wikner.

Ahead Group tar MarTech-byrån Oculos till Sverige

Nu vidgar Aller Media sitt byrånätverk Ahead Group genom att ta MarTech-byrån Oculos till Sverige. Vd för bolaget blir Annika Grumert Klang, som har lång erfarenhet av att arbeta med CRM och MarTech. Oculos grundades 1998 och är Norges ledande byrå för CRM, lojalitet och MarTech.

– Vi har länge märkt en ökande efterfrågan av MarTech expertis i vår existerande affär inom Ahead Group. Nu gör vi slag i saken och tar framgångssagan Oculos till Sverige. CRM, lojalitet och MarTech blir ett viktigt komplement till våra byråer inom Ahead Group och jag ser redan många synergieffekter som vi ska ta tillvara. Jag är stolt och glad att Annika Grumert Klang kliver på som vd för Oculos Sverige. Hennes driv och erfarenheter från branschen är precis vad vi behöver, säger Marcus Wikner, vd för Ahead Group i Sverige.

Annika Grumert Klang, som senast har varit Head of MarTech på Merkle (dentsu-nätverket), träder in på sin nya tjänst som vd i slutet av maj. Hon har över 10 års erfarenhet av branschen och har bland annat haft ledande roller på Merkle, Isobar och Avaus.

– ­För mig som tidigare har arbetat inom stora verksamheter blir det en spännande utmaning att få vara med och bygga en riktigt grym byrå från grunden. Jag har många tankar och idéer som jag nu kan få sätta i verket med stödet från Ahead Group och Oculos i Norge. Det första jag ska ta mig an är att rekrytera drivna, snälla och smarta kollegor som vill vara med på en riktigt rolig resa, säger Annika Grumert Klang, vd för Oculos Sverige.

Oculos är Norges ledande byrå inom CRM, lojalitet, data, insikter, MarTech och arbetar bland annat med kunddialoger, kundklubbar, bonusprogram och Marketing Automation. Byrån är en one stop shop för alla frågor inom CRM och MarTech.

– Oculos etablerades i Norge för över 20 år sedan. Att vi nu lanserar i Sverige, är absolut något vi sett fram emot. Vi är väldig stolta över det vi har skapat i Norge, och framgången i Norge har framför allt berott på vår breda kompetens inom MarTech, CRM och data. Vi jobbar med både stora och små kunder, och gemensamt för alla är att de verkligen har fattat grejen med vilka enorma möjligheter som finns i personaliserad kommunikation. Jag är övertygad om att Oculos kan ta en bra position även i Sverige då det fortfarande finns utrymme för mer nischade byråer inom MarTech, CRM och data med utgångspunkt i personalisering för att driva kundlojalitet. Dessutom ser vi stora fördelar med samarbetet inom Ahead Group. Vi har stora ambitioner om framgång i Sverige, och jag är stolt över att Annika är med på denna resa. Hon skall få allt vårt stöd framöver, säger Toralf Waaktaar-Slokvik, vd på Oculos Norge.

Oculos kommer att sitta tillsammans med Aller Media-koncernen i nyrenoverade lokaler på Humlegårdsgatan 6 i Stockholm.

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Wikner, vd för Ahead Group Sverige, 070-982 89 60

Annika Grumert Klang, vd för Oculos Sverige, 073-996 32 94

Aller Media-koncernen består av delarna Media, E-commerce och det nordiska byrånätverket Ahead Group. Ahead Group består av de två ledande contentbyråerna Make Your Mark och OTW, kommunikationsbyrån Narva och MarTech-byrån Oculos. Aller Media är ett helägt dotterbolag till Aller A/S med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Läs mer på aller.se, makeyourmark.se, otw.se, narva.se, oculos.no.