Årets programledare på ELLE-galan är Kakan Hermansson

Årets programledare på ELLE-galan är Kakan Hermansson

ELLE-galan 2016 börjar närma sig – galan då Sveriges största modepriser delas ut. 2016 är året då ELLE bjuder in till den 19:e galan i ordningen och även året då Kakan Hermansson tar över taktpinnen på scen.

Vi har sett henne tidigare på ELLE-galans scen då hon under 2015 års gala delade ut pris till ”Årets bästa makeupartist”. För första gången ser vi nu Kakan Hermansson leda galan som konferencier.

– Jag älskar mode, jag älskar smink och jag älskar att jag nu kommer att få frottera mig med Sveriges modeelit. Jag har varit på galan flera gånger, både som gäst och som prisutdelare och äntligen får jag vara galans konferencier, säger Kakan Hermansson.

Galan äger rum fredagen den 15:e januari på Grand Hôtel i Stockholm. Kakan kommer med sin humoristiska personlighet att leda gästerna genom galan där modeskapare och profiler med störst inflytande i modebranschen premieras för sina insatser inom mode och stil under året.

– Kakan står för allt som är ELLE, hon älskar mode och beauty, och utstrålar en fantastisk energi som boostar andra i hennes omgivning. Dessutom älskar jag hennes humor! säger Cia Jansson, chefredaktör ELLE.

ELLE-galan arrangeras för 19:e året och för 14:e året på Grand Hôtel i Stockholm.

För alla nyheter om ELLE-galan, gå in på ELLE.se/ellegalan2016.

Ett medieföretag med tidningen närmast hjärtat

Svenska Aller media ger idag ut 33 egna tidskrifter och ytterligare 6 genom halvägda Frida förlag.  Många av dessa är marknadsledande inom sina segment. Samtidigt driver Aller media flertalet framgångsrika redaktionella sajter samt bloggtjänsten Blogg.se och Modegallerian.se.

Se en film om våra varumärken.

Se en film om vår historia.