Sverige redo för vinterns handbollsfest – här är krogarna som visar VM

Sverige redo för vinterns handbollsfest – här är krogarna som visar VM

Med ett EM-guld i bagaget, spelare i toppform och ett mästerskap på hemmaplan stiger handbollsfebern. Denna vecka drar Handbolls-VM för herrar i gång, och med guldvittring för det svenska landslaget förbereder sig nu svenska pubar och restauranger för folkfest. Allente har hela listan över vilka som sänder VM-festen i just din stad!

Efter förra årets bragdvinst mot Spanien i EM-finalen går det svenska landslaget in som en av huvudfavoriterna till VM-guldet. Handbolls-VM startar den 11 januari, och Sverige har inte bara medaljvittring, utan delar också på värdskapet tillsammans med Polen. I Sverige genomförs gruppspel i Göteborg, Jönköping, Kristianstad och Malmö samt mellanrundor i Göteborg och Malmö. Finalen spelas på Tele2 Arena i Stockholm.

Sverige spelar sin första match den 12 januari mot Brasilien. Matchen sänds på TV6, Viaplay, och på pubar och restauranger över hela landet. Precis som vid stora mästerskap som Fotbolls-VM 2022 är det tv-leverantören Allente som äger rättigheten för offentlig visning. Det betyder att alla restauranger, pubar, arbetsplatser och andra offentliga aktörer som vill visa matcherna behöver skaffa en visningslicens från Allente.

”Det är många som vill heja fram de svenska handbollsherrarna tillsammans med andra handbollsfans, och kan man inte ta sig till arenan är krogen ett väldigt bra alternativ. Går vi mot slutspel så förväntar vi oss riktig handbollsfeber på landets pubar och restauranger”, säger Mikael Eriksson, säljansvarig för offentlig visning hos Allente.

Listan på vilka som köpt visningslicens i respektive stad uppdateras kontinuerligt och går att hitta i sin helhet på Allentes hemsida:

Sveriges gruppspelsmatcher:
12 januari 2023, kl 20:30, Sverige - Brasilien, TV6 och Viaplay