Snart dags för avspark - här är uteställena som visar sommarens Fotbolls-EM!

Snart dags för avspark - här är uteställena som visar sommarens Fotbolls-EM!

När herrarnas Fotbolls-EM sparkar igång på TV4 och SVT den 14 juni är det det första herrmästerskapet som spelas sommartid utan corona-restriktioner på många år. Så för den som inte bokat in sig på en resa till Tyskland, är det en glädjefylld chans att se de största europeiska lagen göra upp om EM-pokalen från en solig uteservering.

Licenserna för att visa Fotbolls-EM på sportbarer, pubar och restauranger distribueras av TV- och streamingbolaget Allente på uppdrag av sändande bolag TV4 och SVT. Allente meddelar att intresset för sommarens mästerskap är stort:

”Det riktigt bubblar i fotbolls-Sverige, och intresset är väldigt stort även fast det svenska landslaget inte är med denna gång. Under damernas Fotbolls-EM 2022 var det folkfest på uteserveringar över hela landet, och nu hoppas vi kunna skapa samma härliga gemenskap under herrarnas mästerskap. Vi kan knappt vänta tills vi får fylla uteställen över hela landet med glada fotbollssupportrar!”, säger Therese Mellin, tillförordnad B2B-direktör på Allente.

Den kompletta listan över vilka uteställen som visar Fotbolls-EM 2024 uppdateras kontinuerligt och finns här.

Mer information om hur man tecknar visningslicens för mästerskapet finns här.

Fotbolls-EM 2024 spelas i Tyskland den 14 juni-14 juli. Det totala antalet matcher är 51, fördelade mellan TV4, TV4 Play och SVT. 24 nationer deltar, med Italien som regerande Europa-mästare.

Allente är en nordisk tv-distributör som erbjuder tv- och streaminglösningar av hög kvalitet via satellit och bredband till en miljon kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Företaget grundades i maj 2020 efter en sammanslagning av Canal Digital och Viasat Consumer. Allente har huvudkontor i Stockholm och Oslo, VD är Jonas Gustafsson. Företaget ägs 50/50 av Telenor Group och Viaplay Group.